Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Nu sitter jag här i min egna tristess och försöker fly från hemtentor som jag inte vill göra, och då tänkte jag att man kanske skulle passa på att lära sig lite nya pianostycken. Är det någon som har tips på instumentala stycken för piano som är riktigt imponerande? Sådant där man lär sig bara för att kunna sitta och briliera framför pianot sedan till alla ens vänners stora förtret ( de ska ju naturligtvis bli avundsjuka )....

Det är ett ytterligare plus om det finns midifiler att få tag på där ute i cyberrymden så att man slipper sitta och ta ut låten från skiva 🙁

Upphottade rock- och jazzversioner av klassiska stycken är t ex en sådan sak som jag är på jakt efter.

Edited by Pluffo
Annons
Posted (edited)

Tja, Robert Wells gör rätt coola grejer. Prova nått av hans verk, eller någon cover han gjort...

/johan

Edited by Musiker
Posted
Tja, Robert Wells gör rätt coola grejer. Prova nått av hans verk, eller någon cover han gjort...

/johan

Jo, det låter ju bra. Men går det att få tag på noter eller liknande?