Jump to content
Annons

Jahaja


ARS

Recommended Posts

Då var det dax att lägga upp en liten inspelningssnutt kanske.

LÅTNAMN: Sally

ARTIST/GRUPP: Linda

GENRE:

LÅTLÄNGD: just nu 1:43

MEDVERKANDE: Ingen

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,36 megabyte

STATUS: Testing

Bara en snutt dock.

Sally

Lägger mest upp denna för att jag behöver TIPS. Är totalt ny när det gäller sånt här och detta är väl mitt första lagom seriösa försök att spela in.

Konstruktiv kritik mottages gärna

Ljudet är tyvärr inte det bästa. 🙁

Tilläggas bör att jag inte alls sjunger i vanliga fall men kände mej tvungen att ha med lite sång för att skulle finnas nått att lyssna på. Jag hatar att sjunga om jag ska vara ärlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här gillar jag 😄

Finstämt och bra arrangemang.

För någon som inte brukar sjunga och dessutom hatar det så måste jag säga att du sjunger bra. Gillar körstämmorna också.

Det enda negativa jag kan komma på är att kicken ibland låter lite hård och i vissa fall borde synka bättre med basen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du borde inte hata att sjunga eftersom du gör det bra. Dock är det inte lätt att spela in 100% korrekt och det kan man fixa med program som t ex. melodyne (använder själv alltid det programmet). Det är några toner som inte sitter där de ska, men i överlag så är det kanon, skön röst! 😄

Melodin sitter där den ska och den känns mysig.

Dock bör produktionskvalién förbättras. Inspelningen är lite brusig, så det kan man fixa med brusborttagningsfilter.

Så, fixa lite bättre ljud och produktion så kan det bli kanon 😛

Du kan ju också kika runt bland samarbeten om det finns någon producent som du kan jobba ihop med?

Link to comment
Dela på andra sajter

.. klassisk stil 😱

Gillar det. Men som sagt, produktionen lämnar en del att önska. Känns som det inte är riktigt närhet i den på nåt sätt. Ungefär som instrumenten fasar ut varandra.

Tycker, precis som de andra, att du verkar ha jättebra röst, och som sagt, använd inte autotune om det inte absolut är nödvändigt, bättre att klippa och klistra isåfall =).

Vågar man fråga hur du spelat in det? (program, hårdvara m.m.)

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra! Du har en kanonröst så tveka absolut inte att sjunga! Låten är snygg där du får ordentligt med utrymme att jobba med känslor och dynamik. Vill gärna höra hela låten. 😱 Jag tycker inte ljudet är så illa men sitter med ett par sunkiga lurar. Lycka till med ditt arbete.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, som alla andra tycker jag du faktiskt har en bra röst som kan bli mycket, mycket bra. Men det är ju din grej om du tycker om att sjunga eller inte!! Man behöver inte bli fotomodell för att man är snygg! 🙁

Annars stör jag mig på reverben på pianot i början. Basen låter långt långt bort och en oktav för högt. Jag skulle känna för en fet maffig bas med den stilen. Ljudbilden känns lite tunn i allmänhet men det kanske något du eftersträvar...

Låten kan bli något riktigt bra och skönt tror jag. Kul! Jobba på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju jättebra 😄 Med lite rysningsvarning på rösten 😲 Gillar den lugna och lite ödsliga känslan i låten. Gitarren och basen låter bra i mina öron, eller en av gitarrerna kankse kunde panoreras ut bättre. Trumljudet låter dock lite tunt. Men ändå - Kanon 🙂

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

hepp,

Som någon sa, det saknas närhet.

Snygg röst, skulle vilja höra den utan reverbet som sagt 😉

Skulle vara häftigt tror jag om du byter ut elpianoljudet mot typ en würlitzer eller rhodes i låg oktav. Sen lägger sången väldigt torr. Skippa trummorna helt. Kanske en shaker bara, och skippa fretlessbasen. Försök hitta ett bra kontrabasljud kanske. 🙂

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror du skojar med oss, gillar inte att sjunga, och första försök osv, nej låter det så här bra har man hållt på ett tag eller är en rejäl talang! Jag sällar mej till övriga, blir riktigt knäsvag av sången, låt vara att toner ej hamnar exakt men sånt fixas ju lätt med omtagning. Det enda tips förutom andra lyssnares; gör färdigt resten också, jag vill höra mer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...