Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Någon som vet om man kan använda vilken midi-pedal som helst för att styra guitar rig, eller funkar det bara med medföljande "Rig Control"? Funderar på att köpa en separat midi-pedal för att kunna utnyttja wah-wah funktionen i guitar rig.

Annons
Posted
Någon som vet om man kan använda vilken midi-pedal som helst för att styra guitar rig, eller funkar det bara med medföljande "Rig Control"? Funderar på att köpa en separat midi-pedal för att kunna utnyttja wah-wah funktionen i guitar rig.

Jag använder pitch-wheel på min midiklaviatur i guitar rig. Det fungerar utmärkt.

Det är bara att klicka på "lrn" och sen vicka lite på valfri midi-enhet.

Tyvärr så har jag inte prövat med någon midisignal så jag vågar inte sätta mina pekfingrar på det men jag ser ingen anledning till varför det inte skulle funka.

Har tänkt på det flera gånger själv =)

Posted

Säg att det skulle fungera. Vilken typ av midi-pedal är isåfall lämpligast, någon som kan rekommendera en fin? Jag hade tänkt mig nånting i stil med denna

FC7_Volume_Foot_Controller-3f1e65382e625457c03ad5daeb0c6ed1.jpg