Jump to content
Annons

kan man konvertera färdig inspelning


FuJiSuN

Recommended Posts

Jag gjorde en super duper tabbe häromdagen. HAde precis spelat in en ny låt p åmin roland 1824. Satt o mastra för full rulle, spänd av förväntan för att bränna på cd´s samt hade jag planerat att lägga ut den på nätet samma kväll. När jag så stoppar in en bränncd i apparaten så får jag meddelande om att låten inte går att bränna pga att den är inspelad i 48k iställlet för 44,1k. Jag blev helt knäckt 😆

Pallar inte göra om allt arbete..

Nu vänder jag mig till er forumvänner för råd o hjälp. Finns det nån möjlighet för att konvertera låten till format som gör det möjligt att bränna låten? Eller på något sätt bränna låten ändå?

Mkt tacksam för all hjälp jag kan få!

/Adel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan inte nå't om 1824...sitter på en gammal 880 själv. En snabb titt på VS-planet verkade inte ge något om interna konverteringar. Man tycker ju att det borde finnas, men jag antar att du läst i manualen.

Har du inte ett ljudkort i datorn med digital in? Då är det ju bara att skicka över mixen dit och konvertera till 44.1 där...kanske bränna lika gärna också. I värsta fall kan du ju alltid spela in analogt till datorn.

Går det förresten inte att bränna det som vanlig datafil i .wav .aiff eller något annat format som du kan konvertera i datorn sedan?

Link to comment
Dela på andra sajter

INgen aning. Jag har sökt med lykta o ljus på nätet samt läst igenom manualerna. Jag har inte hittat nånting. Jag e inte så haj på elektronik. Men jag ska checka in det med datorn du sa..tror jag har nån kabel nånstans..

Återkommer med några rader så snart jag testat..

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...