Jump to content
Annons

Takt och god ton


Grebdnull

Recommended Posts

... jag menar inte trummor och gitarr nu, utan menar att en liten presentation av mig som ny medlem kanske kan vara pĂ„ sin plats 😕

Jag Àr en 32-Äring som pysslat med musik och inspelning sÄ lÀnge jag kan minnas. Allt frÄn brusiga porta-inspelningar i början av 90-talet till hyggligt brusfria hÄrddisk-inspelningar nu. Jag Àr gitarrist och har spelat i diverse band genom Ären men hÄller just nu pÄ med ett "solo-projekt" eller vad man nu ska kalla det för. Mitt nick ger en bra ledtrÄd till vad projektet heter... :rolleyes:

Det har alltid varit musik i den hĂ„rdare skolan som legat mig nĂ€rmast om hjĂ€rtat och detta Ă€r Ă€ven den stil jag spelar (och spelar in) om jag fĂ„r vĂ€lja. Köpte Iron Maiden "Number Of The Beast" -82 och sen var det kört. Anthrax "Among The Living" -87, Napalm Death "Harmony Corruption" -91, Meshuggah "Destroy Erase Improve" -95... jaja... ni förstĂ„r varthĂ€n det barkar 😄

Mitt intresse för inspelning började tas pĂ„ allvar i början av 90-talet dĂ„ det thrash-band jag lirade i skulle göra sin första demo. Vi spelade in allt sjĂ€lva och nĂ€r vi var klara ville jag helt enkelt fördjupa mig i Ă€mnet för att kunna förbĂ€ttra resultatet vid nĂ€sta inspelning. Är inte det ljudteknikerns eviga "förbannelse" egentligen? Man blir ALDRIG nöjd (vilket iofs Ă€r positivt). Jag har sen dess spelat in x-antal band och gĂ„nger och lĂ€rt mig ofantligt mycket tycker jag, men vill fortfarande bli mycket bĂ€ttre. Man lĂ€r sĂ„ lĂ€nge man lever...

Just nu Àr min inspelningsutrustning inget att skryta över men det fungerar bra för mitt ÀndamÄl. Jag anvÀnder Sonar, en POD XT Pro och diverse pluggar och mikrofoner.

Jag ska inte fylla databasen med meningslöst babbel nu utan avsluta med att sÀga: Jag hoppas att jag ska kunna bidra med ett eller annat vettigt inlÀgg hÀr pÄ forumet framöver.

SÄ hej sÄ lÀnge!

/Dan

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

VĂ€lkommen skall du vaÂŽ. Verkligen trevligt att presentera sig i inlĂ€gg nummer ett - bonuspoĂ€ng 😉

Alltid intressant balansgÄng mellan att spela in lÄtarna bÀttre och skriva bÀttre lÄtar. Dina musikaliska referenser lÄter bra, sÄ det skall bli kul att höra hur din musik lÄter om du postar nÄgot i demoforumet.

Det var vĂ€l det... och just det: VĂ€lkommen igen dĂ„ 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

vĂ€lkommen, du hittar sĂ€kert nĂ„tt intressant pĂ„ forumet, annars fĂ„r du hjĂ€lpa oss andra... 🙂

du kan ju kolla upp metal festivalen och rösta om inte annat đŸ˜Č

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

VĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkomme

nVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkomm

e

nVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkomm

e

nVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkomm

e

nVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkomm

e

nVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommenVĂ€lkommen

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...