Jump to content
Annons

Billig skivspelare?


Christopher (oregistrerad)

Recommended Posts

Christopher (oregistrerad)

Hallo!

Söker en billig skivspelare med det enda kravet att det finns line out så jag kan lina in den till ljudkortet, för att spela in musiken....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har också funderat på att skaffa en skivspelare för att digitalisera alla mina vinyl-skivor. Men sedan insåg jag att jag har för många och inte känner för att sno tid från annat för att sitta och spela av skivorna. Men jag tycker att när man ändå ska rippa vinyl så borde man göra det med en högsta klassens skivspelare så att man får bra CD och mp3 av skivorna. Därför borde det väl vara bättre att hyra en skivspelare för en vecka eller kanske gå ihop ett gäng och köpa en tillsammans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Christopher (oregistrerad)

Okej... Nu e de så att jag bara ska spela in vissa låtar för att sampla lite från dem... Jag har lixom ingen speciell erfarenhet av skivspelare så jag visste inte att det skillde så mycket i ljud-kvalitet... Tänkte sampla lite från morsans och farsans gammla LP's 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej... Nu e de så att jag bara ska spela in vissa låtar för att sampla lite från dem... Jag har lixom ingen speciell erfarenhet av skivspelare så jag visste inte att det skillde så mycket i ljud-kvalitet... Tänkte sampla lite från morsans och farsans gammla LP's 😄

Ska du ta samplingar från låtarna så räcker det nog med dina föräldrars spelare. Om det e hiphop du producerar så e det ju bara trevligt med lite knastriga samplingar. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

trevligt med lite knastriga samplingar. 😄

Jäpp. Håller med om det. Men tänk på att det kan bli problem med utgivning och radiospelning av den musik du proddar ifall du inte klirar samplingar du tagit från skivor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...