Jump to content
Annons

midikeyboard+tangentbord i samma


emelpee

Recommended Posts

ja.

Jag har en sånhär nu, fast utan USB.

Den duger fint, om den nu funkat som den ska. Kommer bara ljud ibland när man trycker. Kan inte tänka mig det är något annat än keyboardet som strular. (Tror det var begagnat när jag köpte det också😉)

Jag hittade en kombinerad midikeyborad och tangentbord -> Denna

Jag undrar då om någon vet om denna är bra?

Hade varit schysst då det blir bra med uttrymme och nytt tangentbord är inte fel.

Däremot får den ju inte vara dålig liksom.

Om den nu inte är nå vidare vill jag supergärna ha tips på andra midikeyboards. Runt den prisklassen. Maxtak på typ 1500 kronor, Men helst runt 1000lappen.

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är du mer skolad i pianospelning så är den inge vidare.. Pyttesmå tangenter ju.. Lite sladdrig kvalité på tangenterna dessutom.. Men ska du sitta och pilla in figurer och ackord till mer elektronisk musik så duger det fint. Ska du spela Chopin eller ett vräktigt syntsolo så sök nåt annat.

En lösning kan ju vara (som jag har då).. Jag kör med trådlöst datakeyboard+mus (Labtec á 199:-) och det har jag i en utdragbar hylla under studio/skrivbordet. På skrivbordet har jag en smal USB midi-keyboard med 61 tangenter (vill ju spela med båda händerna ju)

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Är du mer skolad i pianospelning så är den inge vidare.. Pyttesmå tangenter ju.. Lite sladdrig kvalité på tangenterna dessutom.. Men ska du sitta och pilla in figurer och ackord till mer elektronisk musik så duger det fint. Ska du spela Chopin eller ett vräktigt syntsolo så sök nåt annat.

En lösning kan ju vara (som jag har då).. Jag kör med trådlöst datakeyboard+mus (Labtec á 199:-) och det har jag i en utdragbar hylla under studio/skrivbordet. På skrivbordet har jag en smal USB midi-keyboard med 61 tangenter (vill ju spela med båda händerna ju)

Jag kommer antagligen spela och sen få ändra om i datorn.

Är kass:P

Fast jag lär väl lära mig och då kanske den inte räcker.

Vad kostar den du har?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade en kombinerad midikeyborad och tangentbord -> Denna

Jag undrar då om någon vet om denna är bra?

Hade varit schysst då det blir bra med uttrymme och nytt tangentbord är inte fel.

Däremot får den ju inte vara dålig liksom.

Den dära tangentbordsmidiplankan (Prodikeys) rekommenderar jag inte av ergonomiska skäl. Den är antagligen inte rolig att skriva på (handlovarna hamnar på klaviaturen) och den har ingen anslagskänslighet och modulationsratt. Dessutom har den för få oktaver.

Redigerat av Nossloh
Link to comment
Dela på andra sajter

Den dära tangentbordsmidiplankan (Prodikeys) rekommenderar jag inte av ergonomiska skäl. Den är antagligen inte rolig att skriva på (handlovarna hamnar på klaviaturen) och den har ingen anslagskänslighet och modulationsratt. Dessutom har den för få oktaver.

Va jag vet så får man med en sak att lägga över klaviaturen som ger stöd åt handlovarna.

Anslagskänslighet trodde jag den hade och oktaver är så att det finns 2 knappar. en + för att gå upp i oktaver och en - minus för att gå ner. Inte lika bra som att ha många på en gång visserligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker idén bakom prodikeys är helt briljant. Hade tänkt köpa en på postorder bara för att den verkade så perfekt. Tyvärr så gick jag och testade den på Jam först, och ändrade mig illa kvickt. Både pianotangenterna och datortangenterna har lika dålig känsla som gul tvättsvamp. För sina 900kr så får man någonting som känns betydligt billigare. Jag väntar fortfarande på en vettig version av prodikeys, där pianotangenterna åtminstone håller casio-standard, och datortangenterna åtminstone motsvarar ett tangentbord för 50 spänn på clas ohlsson. Tills dess får jag motvilligt säga att prodikeys är skräp.

tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker idén bakom prodikeys är helt briljant. Hade tänkt köpa en på postorder bara för att den verkade så perfekt. Tyvärr så gick jag och testade den på Jam först, och ändrade mig illa kvickt. Både pianotangenterna och datortangenterna har lika dålig känsla som gul tvättsvamp. För sina 900kr så får man någonting som känns betydligt billigare. Jag väntar fortfarande på en vettig version av prodikeys, där pianotangenterna åtminstone håller casio-standard, och datortangenterna åtminstone motsvarar ett tangentbord för 50 spänn på clas ohlsson. Tills dess får jag motvilligt säga att prodikeys är skräp.

tyvärr.

Med andra ord kastar jag denna idén i papperskorgen och letar upp en bra midikeyboard för det priset =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker idén bakom prodikeys är helt briljant. Hade tänkt köpa en på postorder bara för att den verkade så perfekt. Tyvärr så gick jag och testade den på Jam först, och ändrade mig illa kvickt. Både pianotangenterna och datortangenterna har lika dålig känsla som gul tvättsvamp. För sina 900kr så får man någonting som känns betydligt billigare. Jag väntar fortfarande på en vettig version av prodikeys, där pianotangenterna åtminstone håller casio-standard, och datortangenterna åtminstone motsvarar ett tangentbord för 50 spänn på clas ohlsson. Tills dess får jag motvilligt säga att prodikeys är skräp.

tyvärr.

Med andra ord kastar jag denna idén i papperskorgen och letar upp en bra midikeyboard för det priset =)

Jepp, men för den summan lär du inte få någonting speciellt mycket bättre än vad du har idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, men för den summan lär du inte få någonting speciellt mycket bättre än vad du har idag.

jag förstår det.

Men det är något skumt med den jag har nu.

Kommer bara ljud ibland när man trycker.

Iförsig kan det vara datorn som är dum i huvudet men tvekar på det:P

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...