Jump to content
Annons

Fatar TMK-37


slaptap

Recommended Posts

Går i funderingar angående ett eventuellt behov av en MIDI-klaviatur. Men kom till insikt att jag inte har något att förlora på att prova. Då de flesta verkar vara USB-anslutna enheter så verkar utbudet vara begränsat för min del. Men så trillade jag över den här sidan och hittade ett Fatar TMK-37 för 995:- som jag tror skulle passa för mina behov. Någon här som har ett sådant, alternativt känner till det och kan förmedla lite synpunkter, råd och erfarenheter? 🙂

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Öhm... nu vet jag inte exakt hur du menar. TMK-37 har vanligt MIDI-utgång också, inte bara USB. Eller motsätter du dig det estetiska med att ha en USB-port på midiklaviaturer?

😉

De flesta MIDI-keyboards brukar väl ha tradtionell MIDI-ut också? Det har iaf mitt sunkiga Evolution.

//peAk

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhm... nu vet jag inte exakt hur du menar. TMK-37 har vanligt MIDI-utgång också, inte bara USB. Eller motsätter du dig det estetiska med att ha en USB-port på midiklaviaturer?

😕

De flesta MIDI-keyboards brukar väl ha tradtionell MIDI-ut också? Det har iaf mitt sunkiga Evolution.

//peAk

polardark, nej hehe...men jag har inga USB-portar jag kan eller vill nyttja. Min konfiguration tillåter inte det.

Men det är intressant att höra att en USB-klaviatur har en standard MIDI-utgång. Ska ta ett snack med återförsäljaren igen.

Tack båda två. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars om du är emot USB så kan du välja den lite större grunkan TMK-49(använder en själv). 😛 Men jag tyckte att deras pris på den var lite väl saftigt dock!

Funkar perfekt. Inte så stor så den får plats lite varstans. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars om du är emot USB så kan du välja den lite större grunkan TMK-49(använder en själv). 😛 Men jag tyckte att deras pris på den var lite väl saftigt dock!

Funkar perfekt. Inte så stor så den får plats lite varstans.  😕

Nope, ingenting emot USB som sådant...men jag har inte den möjligheten. Som "newbie" inom MIDI vill jag ej heller slänga ut onödigt mycket pengar på en klaviatur heller. Men tack för tipset. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...