Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

skulle vara roligt att höra vad ni tycker om den

Annons
Guest captain nemo
Posted (edited)

Flera starka spår, men jag tror att mycket hänger på att det är Robyn. Hade motsvarande skiva lanserats under okänt namn, hade den inte tagits emot lika bra.

Man jag tycker det är bra och starkt jobbat.

Heja Robyn.

//nemo

Edit. Klart att den inte tagits emot lika bra om det varit en anonym artist, dumskalle. Så är det ju med alla skivor...

Ibland är man korkad!!!

Edited by captain nemo
Posted

jag tycker faktiskt att hela skivan håller den höga standarden som man vill ha på en skiva med spännande musik och det är ju lite annorlunda vilket alltid är positivt i min mening.

Posted (edited)
Jag hörde Konichiwa Bitches på radion en dag, utan att veta vem det var. Blev helt knockad. Fantastisk låt!  😎

Håller med om att den låten är lite rolig. Men samtidigt är jag övertygad om att den låten kommer vara stenhårt bortglömd om man ser tillbaka på Robyns karriär om typ 20 år (när SVT (om dom finns kvar) gör ett hyllningsprogram till den "folkkära artisten Robyn som fyller 50 år").

Som helhet får den senaste skivan betyget klart godkänt, men ändå blir jag inte riktigt klok på vad hon vill egentligen. Jag tycker att hon är lite spretig och ojämn, och det känns som hon har mycket mer att ge.

Edited by Pellesnusk
Guest Elvlis
Posted

Hej!

Mycket möjligt, men vilka är då dom låtar som är minnesvärda! Den(/de) MaxMartin gjorde? Show me love är den enda jag på rak arm kan sjunga!

Sen har jag läst att ngn låt-er som skvallerbittabingbong - och den kan man juh! Robyn är jvlt charmig/sång-begåvad... men ack så överskattad!

Finns tusentals (potentiella) popsnörinnor och sålunda komma det alltid att förfinnas!

Posted

Jag tycker att Be Mine är den enda riktigt bra låten på skivan. Resten glömde jag ganska snabbt bort, även om Konichiwa Bitches var spännande de första två-tre genomlyssningarna.

Be Mine är otroligt snyggt producerad, med stråkarna som driver genom hela låten. Det är roligt att hon har uppdaterat sig så mycket från förra skivan med hiten vaddennuhette (don't stop the music?).

Posted

Det som jag tycker är roligast och bäst med henne är att hon vågar göra något eget och lite annorlunda, sedan har hon en speciell röst som funkar grymt i mina öron.

Posted
Det som jag tycker är roligast och bäst med henne är att hon vågar göra något eget och lite annorlunda

Jag tycker inte att senaste skivan är "lite annorlunda" alls. Den låter som en blandning av modern amerikansk rnb och svenska The Knife, typ.

Posted
Be Mine är otroligt snyggt producerad, med stråkarna som driver genom hela låten. Det är roligt att hon har uppdaterat sig så mycket från förra skivan med hiten vaddennuhette (don't stop the music?).

Beror väl mest på att hon bytte producent till världens coolaste Klas Åhlund! 😎

Posted
Jag hörde Konichiwa Bitches på radion en dag, utan att veta vem det var. Blev helt knockad. Fantastisk låt! 😎

Hehe, om du gillar den så gillar du nog Åhlunds kalasprojekt Teddybears Sthlm.. 😉

Posted
Jag hörde Konichiwa Bitches på radion en dag, utan att veta vem det var. Blev helt knockad. Fantastisk låt!  🥰

Hehe, om du gillar den så gillar du nog Åhlunds kalasprojekt Teddybears Sthlm.. 😉

Jodå, har lyssnat en del på teddybjörnarna (även när de spelade hardcore), men Robyns röst tillför någon slags "själ" till produktionen som jag tycker ofta saknas i Teddybears låtar. Men det är ju bara jag... 😄

Posted
Det som jag tycker är roligast och bäst med henne är att hon vågar göra något eget och lite annorlunda

Jag tycker inte att senaste skivan är "lite annorlunda" alls. Den låter som en blandning av modern amerikansk rnb och svenska The Knife, typ.

Kan bero på att The Knife har producerat Who's that girl...

Posted

Kan bero på att The Knife har producerat Who's that girl...

Det hade jag faktiskt ingen aning om. Roligt!

Guest Katla
Posted

Be Mine är väl OK produktionsmässigt men hennes uttal av orden i refrängen är fruktansvärt. I övrigt säger den låten mig inte mer än andra trackslåtar.

Guest Rock n roll
Posted

Tja.. ROBYN

Hon är bra på att sjunga men.....Jag är ingen FAN... av henne förutom att hon är kvinna då.... !!!!!½!

Jag tycker att hon tappar respekt och då främst kvinlighet i det NYA, eftersom det är det hon söker.

ROBYN SJUNG med mig så blir det bra... 😄

Posted
Jag tycker att hon tappar respekt och då främst kvinlighet i det NYA, eftersom det är det hon söker.

Hon tappar det eftersom hon söker det? Hur menar du?

Posted

Jag tycker det är en bra produktion; snygga arr, snortighta musiker och bra sång från Robyn. Jag har dock bara hört två låtar, så det är väl egentligen de jag pratar om och inte skivan som helhet.

Guest MarcusRombo
Posted

Har inte hört hela men det jag hört är phett.

Blev tidigare idag riktigt, riktigt förvånad. discogs

Guest MarcusRombo
Posted

Förresten, hennes hemsida är världens näst häftigaste. Efter Basement Jaxx's.