Jump to content
Annons

London Brinner


Piffen

Recommended Posts

Jag tror det är en konspiration av utomjordingar som anfaller. Lite som i Världarnas Krig. Fast ändå inte.

Eller är det bara ett valknep inför det valet?

Kanske behövde paralmentet lite extra snack eftersom efterfesten spåra ur igår?

Är det George Bush som gjort slut på sina fiender och söker nya mål för sin verksamhet? Påhittade såna. CIA vet ju vad de gör..

Eller kan det vara en feministisk falang från Örkelljunga som kräver publicitet för sitt feministiska manifest?

Eller är det bara ett elfel? . . .

Listan kan göras lång och pinsam. Det är förbannat trist iaf. Skit samma om folk dör i hundratusental jorden runt, varje dag, det är synd om dem med. Men himmel vad det kommer spekuleras och organiseras framöver, sanna mina ord.

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Och de som dör frivilligt, vet inte bättre... så det är lika illa.

Jag tror det är fanatiker som angriper för att London fick SommarOS 2012.

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

det skulle vara jäkligt snabbt planerade och sammankörda attacker för att ha någonting med OS att göra. jag tror snarare på G8-mötet, vad nu de som ligger bakom vill vinna på det här. inom klubben för inbördes beundran kanske de stiger i rang men det är fan inte konstigt att resten av världen, eller nästan iaf, fördömer dessa typer av auktioner.

förbannade jävla as.

har hört av från min syrra och två kompisar som alla bor i eller precis runt om london och alla är oskadda, vilket känns jäkligt skönt att veta.

Link to comment
Dela på andra sajter

När nån dör är det trist. Det är bättre om personen ville dö. Det är sämre om personen inte ville dö. Tycker jag, kraftigt förenklat iofs..

Jag menade inte att det är mer synd om välmående londonbor på väg till sina jobb än om fattiga barn utan framtid i Zimbabve som dör av svält.. Sen om det mer synd än om någon annan.. Det låter jag vara osagt.

SommarOS 2012, just det ja! Sportfanatiker.. Shit, det är mycket sannolikt. Mer fanatiska galningar kan man leta efter. Inte ens de mest fundamentalistiska islamister skulle sätta sig på en buss tillsammans med 60 andra likasinnade och åka land och rike runt, i regn, rusk och stekande hetta för t ex att bese 10 herrar som springer runt på en gräsplätt och jagar en boll.. Det kräver total övertygelse och hängivelse.. Att de hållit sig ur medias fokus så länge bara.. Skrämmande..

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var islamister. Nu har dock inte polisväsnedet där nere bekräftat brevet men det är tyvärr för uppenbart tycker jag. Toppen...

Idioterna ger sig på London och då får en annan kritiserad idiot(Bush) förmodligen vatten på sin kvarn och gör saken värre. Dödskarusellen snurrar igen.

Världen blev just snäppet sämre. 😳

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger bara...

Kom ihåg branden i Berlins reichstag 1933, som kommunisterna beskyldes för och vilket i sin tur bidrog till att öka nazisternas del av det kommande riksdagsvalet med 44%. Vad som senare visade sig var dock att nazisterna själva iscensatt branden.

Allmänbildning:

http://en.wikipedia.org/wiki/Reichstag_fire

Ingen här som har tänkt tanken att Bush själv (eller männen i makten bakom honom) iscensatt detta för att just få vatten på sin kvarn? Frågar ni mig så känns den allra troligaste förklaringen till 911 som en väldigt snarlik reitchstag 33... och det här i London kan mycket väl vara mer av detsamma.

Ha det i alla fall i bakskallen innan ni sväljer vad tidningarna säger.

😱

Precis lika substansiellt inlägg som ovanst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjaa... det var i alla inte mindre substantiellt än alla de sånt fint titulerade (hoho) terror- och taliban-experternas uttalande i samtliga svenska dagstidningar idag där Al-Qaida och/eller valfri muslim beskylls för dådet. Det är den enda sida man ser av storyn i pressen. Det läskiga är att alltför få ens ifrågasätter det skrivna ordet. Jag försöker bara få i alla fall nån av er att tänka utanför lådan. Att uppvigla till krig genom självförvållade dåd är ingenting nytt i historien utan en väl beprövad och i allra högsta grad fungerande taktik.

Tiden mellan det att Aftonhoran och andra populära skvallertidningar skiftar fokus mellan vad som faktiskt händer och vilka de kan sälja flest lösnummer genom att spekulera fram gjort det är cirka... hmm... fyra timmar.

😱

Har aldrig ens diskuterat svenska terrorexperter, aftonbladet eller muslimska terrornätverk.

Du framlade en spekulation om att bushadministrationen direkt eller indirekt skulle kunna ligga bakom dåden, och det var den saken vi diskuterade, inte svensk journalistik.

Och att luta sig på att det gjorts förr är väl ändå den vanligaste argumentet när man inte har något substansiellt att komma med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan E / Gammalt beprövat knep det där. Även Gustav III lär ha uniformerat en svensk styrka med kosackmundering och gett order om anfall på egna posteringar i Finland för att kunna starta krig mot ryssen.

Men... din hypotes... den håller nog bara Mikael Wiehe med om? 🙂 (dvs syftar på hypotesen om Bushadministrationen)

Däremot håller jag med om att tidningar som Aftonblajjet inte är pålitliga för fem öre.

Redigerat av tomazopantera
Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska medias bilder av muslimer och talibaner är förmodligen inte 100% överensstämmande med sanningen. Men det är nog inte heller medias och 'kulturelitens' bild av "Bushadministrationen". Det är ju fantastiskt politiskt korrekt att tycka Bush är en galen idiot som är krigshetsare på köpet.

Exempel: min kompis ungar går i 3:an (typ 9 år) och för ett tag sen hade dom klassomröstning kring Bush eller Kerry. Kerry vann en jordskredsseger naturligtvis, starkt påhejad av lärarna, eftersom "han vill ju inte kriga som den där elaka Bush".

Jag säger som Stefan E - köp inte allt som står i tidiningarna, inte heller allt som står om Bush.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Kom ihåg: Dom hatar oss och vårt sätt att leva!

I mitt bostadområde buar man ut judiska överlevare som kommer till skolorna och informerar. Det uppfattas som "sioniskisk propaganda". Judehatet har de flesta muslimer gemensamt med nasarna.

Redigerat av Stinkey
Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska medias bilder av muslimer och talibaner är förmodligen inte 100% överensstämmande med sanningen. Men det är nog inte heller medias och 'kulturelitens' bild av "Bushadministrationen". Det är ju fantastiskt politiskt korrekt att tycka Bush är en galen idiot som är krigshetsare på köpet.

Exempel: min kompis ungar går i 3:an (typ 9 år) och för ett tag sen hade dom klassomröstning kring Bush eller Kerry. Kerry vann en jordskredsseger naturligtvis, starkt påhejad av lärarna, eftersom "han vill ju inte kriga som den där elaka Bush".

Jag säger som Stefan E - köp inte allt som står i tidiningarna, inte heller allt som står om Bush.

Förmodligen forumets visaste ord....

Dock lite överraskande att de kom från dig hamma. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...