Jump to content
Annons

GuitarSuite?


Norbert

Recommended Posts

Någon här som har någon erfarenhet av GuitarSuite-pluggarna? Har nyligen börjat använda dem eftersom jag vill prova på att göra lite musik åt metal/punk-hållet.

Jag bör nog nämna att jag är nybörjare på att spela in gitarr och jag har aldrig ägt en förstärkaremulator. Det enda jag har förutom GuitarSuite är en gammal förstärkare med 2x8" och en overdrive som närmast låter som en rostig motorsåg.

Hur som helst, jag skruvade så gott jag kunde med GuitarSuite men fick ändå inte till det där tunga kompljudet som man hör i all metal och punk nuförtiden.

Om någon vill dela med sig av en tokigt bra preset för metal/punk så skulle jag bli en glad människa. Om ni har en ljudfil med exempel så skicka gärna med URL till den så får jag höra hur preseten ska låta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är ingen gitarrist o jag äger heller inte någon elgitarr, men jag har prövat GuitarSuite ändå. Låter ju väldigt bra, o kan användas till mkt.

För att få fram en rejäl gitarrmatta så kan ju ett tips vara att testa att använda EQ'n ganska mkt. Ta fram rätt så mkt på djupet så blir den rätt så fet, skär lite vass diskant & vasst mellanregister om gitarren spretar för mkt. Att dubblera gitarren är också ett ganska så hett tips för att få den fyllig.

Lycka till

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw, Little Green Amp var inte gratis.

Sorry! Tillverkaren, Wurr, hade tidigare en bantad version (Little green amp) som var gratis men dom verkar tagit bort den från sidan. Men ibland kan man hitta äldre freeware på omvägar. Om jag hittar en sån länk så lägger jag upp den i den här tråden.

Edit: kortade citatet

Edit 2: Läste just på Wurrs supportforum att han (Patrick) inte tillät vidare spridning av Little Green Amp.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Har testat pluggarna. Gillar Cortex och Free Amp starkt. Särskilt när man håller på och blandar de med pluggarna från GuitarSuite. Då låter det häftigt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...