Jump to content
Annons

Pedal Steel


rainydays

Recommended Posts

Jag har länge velat skaffa mig en pedal steel, men min konstanta brist på pengar har gjort att jag prioriterat bort alla "kul att ha"-prylar.

Men jag suktar fortfarande efter en eftersom jag har ett par låtar som jag tror det skulle passa fint i. Har försökt hitta samplingar eller VSTi-emuleringar av en men bara hittat en soundfont som inte lät särskilt upphetsande. Så jag tänkte höra om nån känner till något dylikt? Det är ju ett instrument som är ganska svårt att sampla eller emulera på ett bra sätt så jag kan förstå varför jag inte hittar någon. Men det finns ju så mycket annat skräp där ute så 🙂

Eller kanske nån har en att sälja för en billig penning? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Letade själv efter det för ett tag sedan. Det enda jag hittade var den dåliga soundfonten som inte gick att använda, men sen såg jag att sonic reality som brukar göra bra grejor har en expansion till samplettank som heter ... vänta måste kolla.... Guitar Collection

Här: http://www.sonicreality.com/viewDetails.php?ProductID=227

Finns en lite demo där de spelar några toner. Låter väl helt okej. Men det vore roligare om du köpte en.

Någon på KVR gillar den iallfall.

http://www.kvraudio.com/get/212.html

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket!

Det var ju inte fasligt dyrt heller. Lite surt att betala för en massa annat som man verkligen inte behöver bara. Vanliga gitarrer har jag ju så det räcker och blir över.

Fattig som jag är ska jag nog ladda hem en *host*demoversion först och se om det är värt pengarna. Tre toner i en demolåt är inte mycket att förlita sig på, även om det lät schysst 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ett samplepack som heter "Whole lotta country" med ett gäng grymt bra pedal steel-samplingar. Vet inte varifrån det kommer, men leta reda på det. Låter kanonbra.

Finns dessutom fiddles som låter bättre än jag hört nånstans tidigare, banjos, ak. gitarrer (akord baserade som funkar att spela på faktiskt) osv osv..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...