Jump to content
Annons

Nya hörlurar...


TheGreatBeyond

Recommended Posts

Jag har precis byggt mig en liten hemmastudio där jag nu tänkt börja spela in. För att spela in sången behöver jag hörlurar, eller hur? Då jag just nu varken har pengar eller lust att lägga ut en massa pengar på ett par så tänkte jag börja med ett par i den allra lägsta prisklassen, för att längre fram i tiden eventuellt uppgradera mig till ett nytt par. Har tittat på Sennheisers nya lur HD201, ska imorgon in och titta på den i en musikaffär. Anledningen till att jag tänkt på den är framför allt att märket känns mera pålitligt och bättre än till exempel Behringer. Vad anser ni om detta resonemang eller har ni kanske provat några lurar i denna prisklass (-500kr)?MVH

Redigerat av TheGreatBeyond
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ett par billiga Sennheiser är säkerligen bättre än ett par billiga Behringer.

Här är en rykande aktuell tråd som handlar om Behringers lurar: https://www.studio.se/index.php?showtopic=13216 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt så ska jag in i en affär imorgon och titta,

Kanske är bättre att lyssna 😉

Skämt åsido, om du bara ska ha lurarna för medhörning när du sjunger alt. spelar något instrument så behövs det ju inga feta hifi-lurar. Det finns förmodligen några som inte instämmer utan ska ha glassigaste ljudet där också, men jag tycker det viktigaste är att man hör tonläge och ev. trummor tydligt så att man kan sjunga rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt så ska jag in i en affär imorgon och titta,

Kanske är bättre att lyssna 😉

Skämt åsido, om du bara ska ha lurarna för medhörning när du sjunger alt. spelar något instrument så behövs det ju inga feta hifi-lurar. Det finns förmodligen några som inte instämmer utan ska ha glassigaste ljudet där också, men jag tycker det viktigaste är att man hör tonläge och ev. trummor tydligt så att man kan sjunga rätt.

Kan inte göra annat än att hålla med! Ett par Philips SBC HP550 passar perfekt för mig iaf, jag vet att det inte är ett topp märke som tex gemini eller nåt annat, men fan dom e suveräna

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...