Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Ett urval av innehållet i Studio 3-04

studio-0403-liten.jpg

REPORTAGE

Inspelningsskolan - del 1

Studio drar igång en inspelningsskola under ett år framöver! Först ut är akustisk gitarr med professionellt resultat. Tipsare är Pontus Olsson och Lasse Halapi, som tillsammans driver studion Almost Heaven.

Låtskrivare - Bloodshy & Avant

De ger egentligen inte intervjuer, men Studios Olle Niklasson fick ändå en pratstund med svenskarna bakom Britney Spears megahit Toxic.

Ljudkodning - förkortningarna du måste känna till

Att mp3-formatet är föråldrat känner du säkert till, men vilket format ska bli dess ersättare? Vi reder ut begreppen och berättar om hur ogg vorbis, acc och flac egentligen fungerar.

TESTER

Apple Garage Band, Quatafire 610, Firewire Audiophile, Masterwriter, Albino 2, CS-80V, Symptohm Melohman, Nord Modular G2, Vocaloid Lola, Tracktion, Crystal, Synth1, Heizenbox.

Annons
Posted

Räknade inte med att ny studio skulle ha kommit ut än men så när jag såg detta gick jag och rotade i posthögen och där hittar man tidningen! Dagen är räddad! 😉

• 2 weeks later...
Posted

fan...jag har inte fått min än!...helt skumt!

Posted
fan...jag har inte fått min än!...helt skumt!

Har du betalat fakturan? I så fall låter det konstigt. Ring vår kundtjänst på 08-453 60 60 så hjälper de dig.