Jump to content
Annons

cubase contra nuendo

Recommended Posts

colourgarden (oregistrerad)
Postat

UrsÀkta en blyg yngling, men vad Àr det egentligen för skillnad pÄ Cubase och Nuendo?

Annons
Postat

Haha! Undrar du vilken av dem du ska ladda ner eller? 😛

Schysst "första inlÀgg"! VÀlkommen till forumet!

Postat (redigerat)
Haha! Undrar du vilken av dem du ska ladda ner eller? 😆

Schysst "första inlÀgg"! VÀlkommen till forumet!

😛😄😆 H2O syre Ă„t folket 🙂

Redigerat av Starion
Postat

Givande svar vectro 😛

colourgarden: Cubase Àr för musikproduktion medan Nuendo Àr för mediaproduktion (surroundmixning, radiosÀndningar, videoeditering, osv).

Postat
Givande svar vectro 😄

Jag kunde inte lĂ„ta bli... 😛

Postat
UrsÀkta en blyg yngling, men vad Àr det egentligen för skillnad pÄ Cubase och Nuendo?

Cubase 107Mb Nuendo 117Mb 😛

Postat
Givande svar vectro 😛

colourgarden: Cubase Àr för musikproduktion medan Nuendo Àr för mediaproduktion (surroundmixning, radiosÀndningar, videoeditering, osv).

Tack, det dÀr visste inte ens jag.

Formaten Àr kompatibla pÄ bÄda hÄllen, har jag för mig?

Postat
Givande svar vectro 🙂

Jag kunde inte lÄta bli... :rolleyes:

jaah, man blir ju sjĂ€lv lite 🙁 nĂ€r man spenderat nĂ€ra 12.000 pĂ„ Nuendo

och andra kan njuta gratis 😕

Postat

Generellt kan man i dagslÀget sÀga att Nuendo Àr ett biffigare Cubase - De bygger pÄ samma grundkod och delar vÀldigt mÄnga funktioner.

Som Nurfen sÀger Àr Nuendo mer inriktad Ät multimediaproduktion genom utökade funktioner för detta omrÄde.

Postat (redigerat)

Hej pÄ er.

I detta dokument kan ni lÀsa om alla saker som finns i Nuendo3 men inte i SX3.

http://www.mi-7.net/gfx/items/pdf/N...ve_Features.pdf

Som ni ser Àr det en hel bunke saker som skiljer det Àr dock inte mÄnga saker som vi musikskapare har speciellt stor nytta av. Skillnaderna kommer dessutom att bli större i framtiden dÄ man Àmnar att profilera Nuendo starkare mot kunder som arbetar med post-produktion.

Redigerat av fredrik @ mi7
Postat
Formaten Àr kompatibla pÄ bÄda hÄllen, har jag för mig?

Det vet jag tyvÀrr inte.. Hann aldrig med Nuendo i plugget.

colourgarden (oregistrerad)
Postat

Tack för alla svar! Nu vet jag vilket jag ska ladda ner, Vektro. Jag undrar hur lÄng tid det skulle ta med mitt 56-modem. Och för den delen, vem faen ska man ringa till?! :rolleyes:

En nÄgot oblygare yngling

Postat
Tack för alla svar! Nu vet jag vilket jag ska ladda ner, Vektro. Jag undrar hur lĂ„ng tid det skulle ta med mitt 56-modem. Och för den delen, vem faen ska man ringa till?! 😆

Detta gillar "fredrik @ mi7" verkligen tror jag 🙂

Postat
Detta gillar "fredrik @ mi7" verkligen tror jag 🙂

Fast det var nog mer riktat till Vectro, gissar jag. Och skulle kanske för tydlighetens skull avslutats med en sĂ„n hĂ€r: 😆

Postat
Tack för alla svar! Nu vet jag vilket jag ska ladda ner, Vektro. Jag undrar hur lĂ„ng tid det skulle ta med mitt 56-modem. Och för den delen, vem faen ska man ringa till?!  🙂

Detta gillar "fredrik @ mi7" verkligen tror jag 😛

Jag har sagt det förr, och jag kan sÀga det igen.

Ironi Àr för avancerat för vissa..

Postat

😆  😆  😎  H2O  syre Ă„t folket  😉

Vad betyder det hĂ€r? 😆

Gissar att han syftar pÄ cracker-gruppen som kallar sig sÄ.

Dvs, de "tar bort" kopieringsskydd frÄn programvaran.

Postat

😆  😆  😎   H2O  syre Ă„t folket  😉

Vad betyder det hĂ€r? 😆

JassÄ? HÀr fÄr man lÀra sig saker minsann. SÄ det finns kÀndisar som sysslar med sÄnt som jobb?

Pappa har i alla fall lovat mig att betala för halva uppgraderingskostnaden om jag vill byta upp mig till SX3. JĂ€ttesnĂ€llt av honom! Det Ă€r ju det dĂ€r med realtidsstrĂ€ckningen men jag spelar ju inte live hihi. Jag misstĂ€nker att jag inte kan göra bĂ€ttre musik bara för att jag byter upp mig. FĂ„r slicka lite pĂ„ erbjudandet ett tag 😎

Postat

😆  😆  😎   H2O  syre Ă„t folket  😉

Vad betyder det hĂ€r? 😆

JassÄ? HÀr fÄr man lÀra sig saker minsann. SÄ det finns kÀndisar som sysslar med sÄnt som jobb?

Pappa har i alla fall lovat mig att betala för halva uppgraderingskostnaden om jag vill byta upp mig till SX3. JĂ€ttesnĂ€llt av honom! Det Ă€r ju det dĂ€r med realtidsstrĂ€ckningen men jag spelar ju inte live hihi. Jag misstĂ€nker att jag inte kan göra bĂ€ttre musik bara för att jag byter upp mig. FĂ„r slicka lite pĂ„ erbjudandet ett tag 😎

KĂ€ndisar? Mja, i sina kompis-/hackerkretsar kanske..

Och jobb skulle jag nog inte kalla det... snarare finniga star-trek-fjortisar som tycker det Ă€r kul som hobby ( 😄 ).

Har en frĂ„ga ocksĂ„, kan din pappa adoptera mig? 😎

Postat
Tack för alla svar! Nu vet jag vilket jag ska ladda ner, Vektro. Jag undrar hur lĂ„ng tid det skulle ta med mitt 56-modem. Och för den delen, vem faen ska man ringa till?!  😎

Detta gillar "fredrik @ mi7" verkligen tror jag 😉

Jag har sagt det förr, och jag kan sÀga det igen.

Ironi Àr för avancerat för vissa..

He, verkligen..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.