colourgarden (oregistrerad) Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 UrsÀkta en blyg yngling, men vad Àr det egentligen för skillnad pÄ Cubase och Nuendo?
Linus Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 Haha! Undrar du vilken av dem du ska ladda ner eller? đ Schysst "första inlĂ€gg"! VĂ€lkommen till forumet!
Wille Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 (redigerat) Haha! Undrar du vilken av dem du ska ladda ner eller? đSchysst "första inlĂ€gg"! VĂ€lkommen till forumet! đđđ H2O syre Ă„t folket đ Redigerat 13 juni 2005 av Starion
nurfen Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 Givande svar vectro đ colourgarden: Cubase Ă€r för musikproduktion medan Nuendo Ă€r för mediaproduktion (surroundmixning, radiosĂ€ndningar, videoeditering, osv).
Linus Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 Givande svar vectro đ Jag kunde inte lĂ„ta bli... đ
Wille Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 UrsĂ€kta en blyg yngling, men vad Ă€r det egentligen för skillnad pĂ„ Cubase och Nuendo? Cubase 107Mb Nuendo 117Mb đ
hackeman Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 Givande svar vectro đ colourgarden: Cubase Ă€r för musikproduktion medan Nuendo Ă€r för mediaproduktion (surroundmixning, radiosĂ€ndningar, videoeditering, osv). Tack, det dĂ€r visste inte ens jag. Formaten Ă€r kompatibla pĂ„ bĂ„da hĂ„llen, har jag för mig?
shapeshifter Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 Givande svar vectro đ Jag kunde inte lĂ„ta bli... jaah, man blir ju sjĂ€lv lite đ nĂ€r man spenderat nĂ€ra 12.000 pĂ„ Nuendo och andra kan njuta gratis đ
Lundin Postat 14 juni 2005 Postat 14 juni 2005 Generellt kan man i dagslÀget sÀga att Nuendo Àr ett biffigare Cubase - De bygger pÄ samma grundkod och delar vÀldigt mÄnga funktioner. Som Nurfen sÀger Àr Nuendo mer inriktad Ät multimediaproduktion genom utökade funktioner för detta omrÄde.
Svedsko-b3 Postat 14 juni 2005 Postat 14 juni 2005 FrÄn Nuendo 2.0 har ju programmet bra midihantering o midieditorer det hade det inte innan bara Cubase
fredrik @ mi7 Postat 14 juni 2005 Postat 14 juni 2005 (redigerat) Hej pÄ er. I detta dokument kan ni lÀsa om alla saker som finns i Nuendo3 men inte i SX3. http://www.mi-7.net/gfx/items/pdf/N...ve_Features.pdf Som ni ser Àr det en hel bunke saker som skiljer det Àr dock inte mÄnga saker som vi musikskapare har speciellt stor nytta av. Skillnaderna kommer dessutom att bli större i framtiden dÄ man Àmnar att profilera Nuendo starkare mot kunder som arbetar med post-produktion. Redigerat 14 juni 2005 av fredrik @ mi7
nurfen Postat 14 juni 2005 Postat 14 juni 2005 Formaten Àr kompatibla pÄ bÄda hÄllen, har jag för mig? Det vet jag tyvÀrr inte.. Hann aldrig med Nuendo i plugget.
colourgarden (oregistrerad) Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Tack för alla svar! Nu vet jag vilket jag ska ladda ner, Vektro. Jag undrar hur lÄng tid det skulle ta med mitt 56-modem. Och för den delen, vem faen ska man ringa till?! En nÄgot oblygare yngling
Wille Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Tack för alla svar! Nu vet jag vilket jag ska ladda ner, Vektro. Jag undrar hur lĂ„ng tid det skulle ta med mitt 56-modem. Och för den delen, vem faen ska man ringa till?! đEn nĂ„got oblygare yngling Detta gillar "fredrik @ mi7" verkligen tror jag đ
joachime Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Detta gillar "fredrik @ mi7" verkligen tror jag đ Fast det var nog mer riktat till Vectro, gissar jag. Och skulle kanske för tydlighetens skull avslutats med en sĂ„n hĂ€r: đ
nurfen Postat 19 juni 2005 Postat 19 juni 2005 Tack för alla svar! Nu vet jag vilket jag ska ladda ner, Vektro. Jag undrar hur lĂ„ng tid det skulle ta med mitt 56-modem. Och för den delen, vem faen ska man ringa till?! đEn nĂ„got oblygare yngling Detta gillar "fredrik @ mi7" verkligen tror jag đ Jag har sagt det förr, och jag kan sĂ€ga det igen. Ironi Ă€r för avancerat för vissa..
Fredrika Postat 19 juni 2005 Postat 19 juni 2005 đđđ H2O syre Ă„t folket đ Vad betyder det hĂ€r? đ
Pico Postat 19 juni 2005 Postat 19 juni 2005 đ đ đ H2O syre Ă„t folket đ Vad betyder det hĂ€r? đ Gissar att han syftar pĂ„ cracker-gruppen som kallar sig sĂ„. Dvs, de "tar bort" kopieringsskydd frĂ„n programvaran.
Fredrika Postat 19 juni 2005 Postat 19 juni 2005 đ đ đ  H2O syre Ă„t folket đ Vad betyder det hĂ€r? đ Gissar att han syftar pĂ„ cracker-gruppen som kallar sig sĂ„. Dvs, de "tar bort" kopieringsskydd frĂ„n programvaran. JassĂ„? HĂ€r fĂ„r man lĂ€ra sig saker minsann. SĂ„ det finns kĂ€ndisar som sysslar med sĂ„nt som jobb? Pappa har i alla fall lovat mig att betala för halva uppgraderingskostnaden om jag vill byta upp mig till SX3. JĂ€ttesnĂ€llt av honom! Det Ă€r ju det dĂ€r med realtidsstrĂ€ckningen men jag spelar ju inte live hihi. Jag misstĂ€nker att jag inte kan göra bĂ€ttre musik bara för att jag byter upp mig. FĂ„r slicka lite pĂ„ erbjudandet ett tag đ
Pico Postat 19 juni 2005 Postat 19 juni 2005 đ đ đ  H2O syre Ă„t folket đ Vad betyder det hĂ€r? đ Gissar att han syftar pĂ„ cracker-gruppen som kallar sig sĂ„. Dvs, de "tar bort" kopieringsskydd frĂ„n programvaran. JassĂ„? HĂ€r fĂ„r man lĂ€ra sig saker minsann. SĂ„ det finns kĂ€ndisar som sysslar med sĂ„nt som jobb? Pappa har i alla fall lovat mig att betala för halva uppgraderingskostnaden om jag vill byta upp mig till SX3. JĂ€ttesnĂ€llt av honom! Det Ă€r ju det dĂ€r med realtidsstrĂ€ckningen men jag spelar ju inte live hihi. Jag misstĂ€nker att jag inte kan göra bĂ€ttre musik bara för att jag byter upp mig. FĂ„r slicka lite pĂ„ erbjudandet ett tag đ KĂ€ndisar? Mja, i sina kompis-/hackerkretsar kanske.. Och jobb skulle jag nog inte kalla det... snarare finniga star-trek-fjortisar som tycker det Ă€r kul som hobby ( đ ). Har en frĂ„ga ocksĂ„, kan din pappa adoptera mig? đ
Fredrika Postat 20 juni 2005 Postat 20 juni 2005 Har en frĂ„ga ocksĂ„, kan din pappa adoptera mig? đ hihi! DĂ„ skulle du ju fĂ„ ett extra (?) syskon pĂ„ köpet!
Wille Postat 20 juni 2005 Postat 20 juni 2005 Tack för alla svar! Nu vet jag vilket jag ska ladda ner, Vektro. Jag undrar hur lĂ„ng tid det skulle ta med mitt 56-modem. Och för den delen, vem faen ska man ringa till?! đEn nĂ„got oblygare yngling Detta gillar "fredrik @ mi7" verkligen tror jag đ Jag har sagt det förr, och jag kan sĂ€ga det igen. Ironi Ă€r för avancerat för vissa.. He, verkligen..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.