Jump to content
Annons

Dog On a Leash - Nad Sylvan


Suger eller inte?  

32 röster

  1. 1. Suger eller inte?

    • 1. Suger
      0
    • 2. Sådär
      0
    • 3. Ja jo jaaa
      7
    • 4. Blir sugen på mer
      10
    • 5. Slickar i mig
      10


Recommended Posts

Jag blir verkligen GLAD över att Ni håller tråden levande!

Blev oxå överraskad av att höra din röst, trodde du var yngre än du låter

Tror Du jag satt grunnade på den då??? Va fan menar karln, tänkte jag...:rolleyes:

Låter jag som 70?? Eller tycker han jag ser ut som 15, nä jag fattar nog fortfarande inte, men väljer att ta det som en komplimang eftersom att resten var så trevligt! Så tack skall Du ha för den fina kritiken. 😆

Angående grannen...jo, detta är mycket internt. Kan ärligt säga att det har varit lugnare nu det sista halvåret, men Ni skall bara veta. Dottern är så skadad (nästan lika elak som sin mor, hon har ju inga andra referenser) och kan gladeligen stå på balkongen och skrika glåpord åt folk, inte minst till mig.

De har ett piano de "spelar" på rätt ofta.

Jag ställde ut micken i vardagsrummet och spelade in vad som bjöds en trappa upp. Varsågod och lyssna! Inget fel i att flickan vill lära spela piano, men detta temat spelade hon oavbrutet i två timmar, för att sedan ta en kvarts paus och sedan spela samma tema igen i nästan en timme. Avgör själva ifall det är friskt.

Hursomhelst kommer hennes sekvens att finnas med i min nästa låt,

då jag bestämt mig att kalla nya albumet "Mental On The Third Floor",

mest för att jag tycker det låter fräckt! 🙂

Ps.

Cool recention på D O L.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 84
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Det enda jag tycker kan påminna om tidiga Genesis är slutet, det temat som fejdas ut. För den gruppen blandade ALDRIG in blues på 1970-talet, (förutom Ant Phillips usla gitarrsolo i "The Knife") och här är det FETT med blues influenser!

yes.. Menade inte att låten i sig är så jätte-genesis:ig, men jag tycker det finns en sådan närvaro i musiken. Lite progressivt typ.. Och så tillsammans med din röst, som påminner lite om rösterna i genesis..

Det är en komplimang hur som helst : )

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag tycker kan påminna om tidiga Genesis är slutet, det temat som fejdas ut. För den gruppen blandade ALDRIG in blues på 1970-talet, (förutom Ant Phillips usla gitarrsolo i "The Knife") och här är det FETT med blues influenser!

yes.. Menade inte att låten i sig är så jätte-genesis:ig, men jag tycker det finns en sådan närvaro i musiken. Lite progressivt typ.. Och så tillsammans med din röst, som påminner lite om rösterna i genesis..

Det är en komplimang hur som helst : )

Tack! Jag tog det som en sådan också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahapp. Har lyssnat på den här låten fler än en gång för att försöka hitta något att gnälla på. Ju bättre låt och produktion desto mer nogrannt försöker man ju hitta något att kommentera (gnälla på)

Men fan alltså det är ju riktigt djävla bra. Både låten, texten, genomförandet, produktionen och soundet är klanderfritt. Mycket vackra harmonier både gitarrer och keyboard.

Möjligen kan jag ha vissa reservationer kring sångljudet. Tycker kanske att sången skulle fram ett minimalt hack till., men det är petittesser.

Full pott med andra ord 😱

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Oh fuck! Tack! (Det rimmar ju!). 😱

Nämen sången ligger nog bra där den ligger tror jag. Har för mig den låg högre tidigare, men jag sänkte den något av en anledning - så jag måste väl ha stört mig! Men visst, jag skall kolla för säkerhets skull!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra text, bra produktion och fräsig låt! En liiiten detalj, kan man få fram sången liiite till i mixen?

Föresten, är det Richard Wolf som sjunger...? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va bra NAD.

Har strölyssnat på dina andra låtar här (och slängt iväg nån kommentar, men det var ett tag sen), men de har inte riktigt gripigt tag, även om "jag liksom hajjat att det är bra". Du förstår vad jag menar.

Här däremot ... jävlar. Det vilar en suggestiv ilska över hela stycket. Oerhört tilltalande. Man behöver inte alltid vråla tydligen... väsande är oxå effektivt. Fan va bra. Fan va bra...

Inga jävla smileys.Trippelpunktion fan!

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Bra text, bra produktion och fräsig låt! En liiiten detalj, kan man få fram sången liiite till i mixen?

Föresten, är det Richard Wolf som sjunger...?  😄

🙂 Det var just det jag gjort! Nu räcker det. Tack iallafall!

Nej det är Christer Lindarw faktiskt. Gardell och Barda körar.

Edith: Piaff.

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va bra NAD.

Har strölyssnat på dina andra låtar här (och slängt iväg nån kommentar, men det var ett tag sen), men de har inte riktigt gripigt tag, även om "jag liksom hajjat att det är bra". Du förstår vad jag menar.

Här däremot ... jävlar. Det vilar en suggestiv ilska över hela stycket. Oerhört tilltalande. Man behöver inte alltid vråla tydligen... väsande är oxå effektivt. Fan va bra. Fan va bra...

Inga jävla smileys.Trippelpunktion fan!

/Bengan

Fan va snällt. Tackar och bockar så mycket att jag ser min egen rumpa! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra text, bra produktion och fräsig låt! En liiiten detalj, kan man få fram sången liiite till i mixen?

Föresten, är det Richard Wolf som sjunger...?  😆

😆 Det var just det jag gjort! Nu räcker det. Tack iallafall!

Nej det är Christer Lindarw faktiskt. Gardell och Barda körar.

Edith: Piaff.

Hehehe... Nej, men ärligt, din röst påminner lite om Wolf's! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Du säger det. Jag kan inte höra den likheten, men...en subjektiv bedömning är ju just det. 😆 Jag får å andra sidan ofta höra att jag låter som en blandning av Cat Stevens och Peter Gabriel. Låter Wolf som dem också? 😄:lol:

Ha en fin vecka!

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Du säger det. Jag kan inte höra den likheten, men...en subjektiv bedömning är ju just det. 😆 Jag får å andra sidan ofta höra att jag låter som en blandning av Cat Stevens och Peter Gabriel. Låter Wolf som dem också? 😄:D

Ha en fin vecka!

Nad

Tja...nu när du säger det så! 😆

U2 määän!

Link to comment
Dela på andra sajter

U2? Lika överksattade som Springsteen. (Nu får jag mig väl en känga!) 😉

U2 määän = Du får också ha en trevlig vecka. Det var det jag menade. Jag är inte heller ett stort fan av gruppen U2. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nödgas tillstå att det känns en smula underligt att (i egenskap av amatör/dilettant/charlatan/embryo/överåring/arkaiker etc.) ens drista mig till att kommentera detta, Nad, men kan inte motstå frestelsen/övertygelsen/instinkten/förnuftet:

Varför är du här, på ett forum för vanliga dödliga?

Utomordentligt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tusen tack för komplimangen!

Varför är du här, på ett forum för vanliga dödliga?

Var skall jag annars vara då? 😉

Jag är minst lika dödlig som Du! 😉🙂

Trivs att vara här ibland och lyssna på Er andra och

feedbackens skull.

Ha det bra!

N

Edit: Shit jag råkade skriva på Bons konto!

Vi sitter här i hettan ute på landet och skall försöka få till nått charmigt!!

Redigerat av Bonamici
Link to comment
Dela på andra sajter

Brr 🙂 ... du borde skicka en anmälan till soc. så har du iaf gjort vad man som medborgare bör göra. (Skicka gärna med din låt plus pianolåten 😛 ) Då är de skyldiga att kolla upp tjejens hemförhållanden (om hon är under 18). Om det gör någon skillnad är iofs svårt att veta men det kan ju vara lättare att släppa...

Jävligt nice låt och sound förresten. 😮😄

Link to comment
Dela på andra sajter

OH F*CK vad Ni är otroliga på att hålla liv i denna tråd! 😎

Tackar ödmjukast för alla svar och lyssningar. Nyss hemkommen från Bonamici

i Hyssna. Nya låtar uppe snart.

Ha det gott i värmen,

N

Link to comment
Dela på andra sajter

OH F*CK vad Ni är otroliga på att hålla liv i denna tråd! 🙂

just nu verkar det som om det är du som håller liv i den.

Du med 😎😱

Men tacka måste man väl? Jag är en väluppfostrad slyngel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...