Jump to content
Annons

Vart köpa billiga 19" racklådor?


ChrioN

Recommended Posts

Annons

Skriv 19" racklådor i Google så får du väl se 🙁 Sen så kan jag rekomendera att gå till skroten också.. Förvånansvärt mycket nyttiga saker man kan köpa billigt där.. det enda dom är intresserad av är guldet och kilopriset.. Köpte 10 000 UF, 16 voltskondingar där.. 2 kassar fulla för 20 spänn.. Hitta retro VU metrar och hur mycket 6 mm Durslaluminium som helst.. För knappt några pengar alls.

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm.. så letar du efter racklåda eller rackställ? Det är lite skillnad för det mesta. Oavsett så får man nog räkna på att det går på upp till 500 spänn eller nåt sånt. billigare än så kommer man väl sällan undan.

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi byggde till förra veckan lastade vi all Outboard i en Ikeahylla/hutrs liknande variant.

Mycket bättre en racklåda om man inte måste skruva fast grejorna.

Så racklådorna åkte till skroten..

Verka som att 19" är ett standarsmått för vi tryckte in lite grejer i en Billy hylla oxå och det funkade presic lika bra.

Så ta en titt på IKEA skulle va mitt tips ..

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

testa ett gammalt arkivskåp - modellen av trä.

Är exakt 19". Sätt vinklar i så är det klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

när det säger racklåda är det månne en tom låda för att bygga in elktronik i du menar??? för då förstår jag att du inte vill ha tips på Elfa för de är dyra. en sån låda kallas också för instrumentlåda och Elfas flexibox går väl på ca 500 pistoler. Har oxo letat efter andra leverntörer men än så länge inte hittat nåt...

Sälv är jag lyckligt lottad med elplåtsax, plåtbock och svets så jag har byggt mina själv.....men det är kanske inte alla som har de hemma...... konstigt nog 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej nej nej nej. Racklåda, inte rackskåp! Audiorent är den enda som fattat det rätt :rolleyes:

jag säger igen att du ska kolla min länk i förra inlägget.

men eftersom folk är lata och inte orkar göra ett klick så länkar vi direkt fram till rätt del av siten den här gången:

Massa olika racklådor

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej nej nej nej. Racklåda, inte rackskåp! Audiorent är den enda som fattat det rätt 🙂

jag säger igen att du ska kolla min länk i förra inlägget.

men eftersom folk är lata och inte orkar göra ett klick så länkar vi direkt fram till rätt del av siten den här gången:

Massa olika racklådor

Jodå, jag hittade. men de skickar inte utanför tyskland, därav det svala intresset 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej nej nej nej. Racklåda, inte rackskåp! Audiorent är den enda som fattat det rätt 😛

jag säger igen att du ska kolla min länk i förra inlägget.

men eftersom folk är lata och inte orkar göra ett klick så länkar vi direkt fram till rätt del av siten den här gången:

Massa olika racklådor

Jodå, jag hittade. men de skickar inte utanför tyskland, därav det svala intresset 😉

de skickar visst utanför tyskland

väntar nämligen på leverans därifrån själv

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej nej nej nej. Racklåda, inte rackskåp! Audiorent är den enda som fattat det rätt 😛

jag säger igen att du ska kolla min länk i förra inlägget.

men eftersom folk är lata och inte orkar göra ett klick så länkar vi direkt fram till rätt del av siten den här gången:

Massa olika racklådor

Jodå, jag hittade. men de skickar inte utanför tyskland, därav det svala intresset 😉

de skickar visst utanför tyskland

väntar nämligen på leverans därifrån själv

och hur dyr blev frakten, samt vilka/hur många beställde du?

Link to comment
Dela på andra sajter

beställde 13st av deras modellnummer ST002 (industriracket 2HE) och tillhörande 4mm frontpanel samt 13st ringkärnetrafos.

Frakten blev 1200kr med UPS Express. (Blev 3st 14kg's paket därav den dyra frakten)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...