Jump to content
Annons

usbkort vill sig inte...


leere

Recommended Posts

hej!

gjorde slag i saken och gjorde iordning min laptop. skaffade mig ett usbkort [edirol UA-25] och la in cubase. men när jag installerat klart så hävdar cubase att det inte hittar någon samplerate. dvs. att jag inte kan ställa in på vad jag vill köra på. jag kan ställa in bit-rate men sen är det stopp. nu vill inte ens cubase spela in någon information. det funkade igårkväll men idag när datorn slogs på gick det sig inte. skall jag bli irriterad och gå tillbaka till porta eller vad är det frågan om?

i traktion [demo dock] fungerade det utmärk men inte i cubase.

VARFÖR !!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

Se efter vilken samplerate ljudkortets mjukvara är inställt på, och se till att cubase har samma i sin inställning. ( Under project / project setup )

Då ska det fungera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Se efter vilken samplerate ljudkortets mjukvara är inställt på, och se till att cubase har samma i sin inställning. ( Under project / project setup )

Då ska det fungera.

bockar och bugar.

har haft pci kort sen jag startade min hemstudioverksamhet nämligen. externa kort börjar ge mig gråa hår snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...