slejnard Postat 3 februari Postat 3 februari (redigerat) Hej! COUNTRY! Låter så här i nuläget. Har ni förslag på ändringar? Mix? Lite osäker på sången då den delen är väldigt färsk. EDIT: Försökte sjunga lite seriösare nu dag 2. EDIT 2: Gjort om sången, mixat annorlunda mm. EDIT 3: Nu får den vara klar 😄 Spotifylänken är den slutliga mixen! Redigerat 16 maj av slejnard Släppt! 1
Cool runnings Postat 3 februari Postat 3 februari Låter bra! Mera baskagge kanske? Tycker nästan det är Crosby Stills vibbar. Befriande! 😋 And Young. 1
Richie76 Postat 4 februari Postat 4 februari Gillar soundet. Älskar lekfullheten i början med ropandet och pratet. Utan att veta vad jag pratar om känns det som om du lyckats få in beatleskörer i en countrylåt på ett fint sätt. Bryggan är klockren. Vänster gitarr är lite jobbig för mitt lättirriterade tinnitus öra men kanske bara jag som sagt. Bra jobbat och rolig bra låt!👏 1
slejnard Postat 4 februari Trådstartare Postat 4 februari Tack så mycket cool runnings och Richie76. Ska se över era synpunkter också. Kommer göra en mer seriös version med bättre sång. Min sambo skrattade gott åt verserna men tyckte det var väl så lökigt! 🤣
slejnard Postat 4 februari Trådstartare Postat 4 februari (redigerat) Ändrat sången och mixat bort lite vasst och höjt kaggen bla. Blev det bättre? Redigerat 8 februari av slejnard
Jonatan Lundin Postat 5 februari Postat 5 februari Svårt att säga? Du har två YouTube-versioner här men båda verkar vara samma? Jag hör ingen skillnad mellan dem.
slejnard Postat 5 februari Trådstartare Postat 5 februari On 2025-02-05 at 06:07 sa Jonatan Lundin: Svårt att säga? Du har två YouTube-versioner här men båda verkar vara samma? Jag hör ingen skillnad mellan dem. Expandera Nä det är samma. Hade en annan version på Soundcloud men tog ner den. Tror jag ska fila lite mer på sången, framförallt verserna.
Fidden Postat 5 februari Postat 5 februari Låter fint, men jag vet inte om jag skulle kalla det country i ett blindtest. Skulle nog krävas pedal steel för att övertyga mig 😄 1
slejnard Postat 6 februari Trådstartare Postat 6 februari Haha ja jag vet inte men lite nära country kanske? Finns en stor bredd där inom den genren. Får öva upp både mitt twang och pedal steel. Kanske nån här kan spela banjo? 🪕
Erik dP Postat 6 februari Postat 6 februari Jag hör lite harmonier från ”Streets of London” och ”Wonderful tonight” i låten. Inget fel att låna från dessa. Trevlig liten visa. 1
slejnard Postat 6 februari Trådstartare Postat 6 februari Tack så mycket Erik dP. Dom låtarna är ju riktigt bra.
Flizzaff Postat 7 februari Postat 7 februari Spelar bra. Sången kanske inte sitter så perfekt; lite träning kanske hjälper. Mer flyt. Jag tycker att låtframförandet ändå är värt en 4:a av 5 i betyget. 1
slejnard Postat 7 februari Trådstartare Postat 7 februari Tack flizzaff! Hör vad du säger och håller helt med angående sången. Alldeles för färsk när jag la upp så ska på den en vända till.
slejnard Postat 8 februari Trådstartare Postat 8 februari (redigerat) Nu har jag ändrat i text, sjungt om låten och putsat en del på mixen. Nån gitarrslinga hit. Vad tror ni, funkar det så? Tar gärna förslag på ändringar och feedback- EDIT: Ändrat igen! Redigerat 10 februari av slejnard Tror jag är klar
slejnard Postat 12 februari Trådstartare Postat 12 februari On 2025-02-11 at 10:06 sa Cool runnings: Jag tycker det låter kanon! Expandera Tackar! Kul att höra. Hört några fler säga liknande så då får den anses klar. ✅
toniced Postat 22 mars Postat 22 mars Hej slejnard. Tycker du håller riktigt hög nivå på allt du gör och denna låt är givetvis så med. bra som vanlig och skön låt med bra guror mm. 😄 1
slejnard Postat 24 mars Trådstartare Postat 24 mars On 2025-03-22 at 15:28 sa toniced: Hej slejnard. Tycker du håller riktigt hög nivå på allt du gör och denna låt är givetvis så med. bra som vanlig och skön låt med bra guror mm. 😄 Expandera Hej toniced! Vad roligt att höra. Sporrar en att fortsätta! Om allt går som det ska så släpps den ytterligare slipad på olika plattformar i maj nån gång. Tack för lyssningen. 😎😊 1
slejnard Postat 25 mars Trådstartare Postat 25 mars On 2025-03-24 at 18:21 sa Flizzaff: Det är bra ! Diggar den långa "slide"dragningen i början. Expandera Tack för det flizzaff! Roligt att höra. 👍👍
slejnard Postat 16 maj Trådstartare Postat 16 maj Singelrelease för denna idag. Tack för all feedback och hjälp. Hoppas ni gillar låten och om ni vill så får ni gärna hjälpa mig sprida den! ☕️ 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.