Jump to content
Annons

NY VERSION


Detta låter  

10 röster

  1. 1. Detta låter

    • Bra
      3
    • Ok
      4
    • Släng
      2


Recommended Posts

Jag ville göra en pianobaserad lugn låt med en självförklarande text. Detta blev resultatet.

LÅTNAMN: Jag Finns För Dig

ARTIST/GRUPP: Jimmy Nordstrand

GENRE:Ballad POP

LÅTLÄNGD: 2:30

KOMPOSITÖR: Jimmy Nordstrand

PRODUCENT:Jimmy Nordstrand

EV. MEDVERKANDE: N/A

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: ca 3,5 Mb

STATUS: Beror på vad ni tycker Version 2

Jag Finns För Dig

Kan låta simpel. Jag är ingen klippa på piano eller munspel. Min tanke är att det ska låta enkelt 🙂

Nu har jag lagt upp en ny version med småändringar.

Stämmor i refrängen. (Ska få min vän att lägga dom, de är inte de snyggaste kanske men men)

En live Ackegura i refrängen för att få det mer levande. Får inte till soundet riktigt.

Vad tycker ni nu???

Redigerat av jim
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra, verkligen gessle om det hela... Men jag gillar hans musik så jag diggade det här. Däremot gillar jag inte den dubbade sången i refränge. Det skulle nog funka bättre med en aaa eller ooo kör, om du förstår vad jag menar.

Men annars, snygga gitarrer som bara dras ut (kanske lite kryptiskt språk där) och nice munspel. Lite GT över det.

/johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack Johan!

Funderar starkt på att ta bort de dubbade körena. En god vän o musiker kommer på besök i veckan, så jag hoppas att han kan lägga lite stämmor i stället på refrängerna, då slipper jag dubba dom Left och Right

Tack för dina synpunkter

Jimmy

Redigerat av jim
Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg låt, fin komposition tycker jag, gillar den dubbade sången i refrängen, det förstärker skillnaden från versen. Dock tycker jag svenskan sjungs med engelskt uttal stundtals, det är speciellt "r"en. I övrigt, bara bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

nja du, känns inte speciellt mycket gessle om det här. det var inte han som uppfann munspel i lugna poplåtar och det är väl det som är likheten.

men texten håller och det är viktigast, och det är absolut inget fel på låten, så stryk det där med "gesslemannen" och nöj dig med Jim.

addic59, skulle visst göra en guide om trumprogrammering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era synpunkter och beröm.

det var Hackeman som skrev en gång...Gesslemannen ät tillbaka(jag hade varit borta ett tag). Det var därför jag skrev så. Tycker inte heller att det jag gör är så mycket Gessle. Men folk förknippar svensk glad pop med Gessle det kan man inte komma ifrån

Skulle vara fint med lite tips om trumprogramering...

Tack igen

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte alls uttalet på sången. Låter som du gör till rösten med. Nä detta tycker jag kan behöva en nyproduktion... 😎

Sorry, men jag tycker inte detta är särskilt bra. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Haunted-Mansion. Tack. lite nöd-rim, men tyckte det passade. Kul att du gillade låten..

Morta. Smaken är som baken. Man kan inte gilla allt. Tack för att du lyssnade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt för reverbet. Det låter så himla stort, nästan dansbandsstort. Lite mer popfeeling skulle jag vilja ha.

Pianot känns lite styltat. Dessutom finns det inga andra instrument som "spelar ut". håller med om att produktinen är lite träig. Skulle vilja att något av instrumenten spelade mer. Hur är det gjort?

Lite kort och konstigt arr också. Ingen höjning eller något mollstick?

Håller med om att körerna borde gå att utveckla. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Gesslemannen är tillbaka! 😎

Skämt o sido, detta lät inte riktigt lika mycket Gessle som tidigare alster. 🙂

Låten är schysst, men den känns inte helt komplett. Håller med Egghuvud att något av instrumenten skulle spela lite mer (eller trummor, eller körer, eller....). Däremot, tvärtemot Egghuvud, skulle jag vilja ha lite mer rum i vissa avseenden, som t.ex munspelet. Att göra om körerna till stämmor kommer att lyfta refrängen avsevärt, tror jag.

Det här var kanske inte min favorit bland dina alster, men du gör ändå din grej bra. Den här kommer att passa finfint på din samlings-cd med dina övriga alster i samma genre. 🙂

edit: missade "min tanke är att det ska låta enkelt"... vilket betyder att du förmodligen lyckats med ditt syfte. 🙂

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Hackman och Egghuvud.

Jag gjorde detta extremt snabbt. BFD komp som e simpelt, muspelet ska jag flytta till en egen kanal, så jag kan färga dom bättre. Gitarrerna är VG som bara slås med korta anslag. Sen har jag lagt nån orgel som går i bakgrunden.

Min tanke är att:

Lägga stämmor på ref

Ha livegitarr

Göra ett moll stick

Få lite mer gung i det hela.

Superbra kritik, ska sätta mig o jobba på en gång...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är lite ändringar gjorda. Är detta bättre? Ska få lite hjälp med stämmorna. Det blir lite monotomt med en röst tycker jag.

Ska försöka skriva ett stick i dagarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...