Jump to content
Annons

Feedback till "STORA ÖGON" önskas!


Recommended Posts

Tjo!
Är lite nyfiken på vad ni tycker och tänker om denna.
Jag har gjort en hel drös med låtar som ligger och väntar på att få komma ut. Dock är jag ingen sångare, så dom ligger mest där.
Även om jag är väldigt obekväm med sång så vill jag ändå ge det ett försök.
Den svajar lite och volymen är lite överallt. Jag är ingen expert på mixning, men lyssna gärna och säg vad ni tycker om helheten.
(sången en minut in i låten)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker det finns potential. Introt känns dock lite långt, ett fyrdelat intro känns lite overkill och man riskerar tappar lyssnarens intresse.

Sången tycker jag inte du ska skämmas för det minsta. I de oktaverade delarna låter det riktigt bra, det borde kanske vara så överallt? 

Det går att jobba på att få text och melodi lira bättre ihop. Jag gillar när man betonar ord på samma sätt som i tal i en låttext, och det gör du inte riktigt i denna. Exempelvis "varför så all-vaaar-lig". Det skulle låta ganska märkligt att betona så i en mening. Jag hade nog valt att försöka justera melodin, för jag gillar textraden. Hör en enkel fix i huvudet som jag inte riktigt kan sätta ord på...

Mix och ljudnivåer överlåter jag åt andra 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan sa Fidden:

Tycker det finns potential. Introt känns dock lite långt, ett fyrdelat intro känns lite overkill och man riskerar tappar lyssnarens intresse.

Sången tycker jag inte du ska skämmas för det minsta. I de oktaverade delarna låter det riktigt bra, det borde kanske vara så överallt? 

Det går att jobba på att få text och melodi lira bättre ihop. Jag gillar när man betonar ord på samma sätt som i tal i en låttext, och det gör du inte riktigt i denna. Exempelvis "varför så all-vaaar-lig". Det skulle låta ganska märkligt att betona så i en mening. Jag hade nog valt att försöka justera melodin, för jag gillar textraden. Hör en enkel fix i huvudet som jag inte riktigt kan sätta ord på...

Mix och ljudnivåer överlåter jag åt andra 🙂

Tack för feedback!

Jag sjunger bara refrängen, fram dit är det vers såklart. (Men den har jag inte gjort klart än)🙂
Okej! Jag gillar jag intron, det skapar en känsla om låten. Men det ter sig olika från låt till låt. Vissa startar på en gång osv.

Jag är helt med på hur du menar. Det är klart det gungar när det låter som det ska. Men jag gillar när det sticker ut.
Sen finns det såklart att slipa på gällande text, melodi och rytm. Finns att slipa på överallt!😁
Har väldigt svårt för kommersiell musik där allt låter perfekt, gillar inte när saker måste följa ett mönster bara för att allt annat låter så.

Om du kommer på melodin så är du välkommen att höra av dig!
Än en gång - tack för feedback!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker också det låter bra. Det enda jag upplever som lite störande är synten som ligger så långt ut på kanterna. Det går inte ihop med resten känns det som. Kanske kan bli bättre med att välja ett annat ljud och dra in det mer mot mitten, inte helt centrerat dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2024-02-17 at 10:56 sa Baztard:

Jag tycker också det låter bra. Det enda jag upplever som lite störande är synten som ligger så långt ut på kanterna. Det går inte ihop med resten känns det som. Kanske kan bli bättre med att välja ett annat ljud och dra in det mer mot mitten, inte helt centrerat dock.

 

On 2024-02-17 at 15:31 sa Jonatan Lundin:

Det låter bra tycker jag med!

Jag håller med om att synten är lite störande på intro och refrängen. Den verkar ge resonanser som blir jobbiga för örat. Ett alternativ är att ta bort den/sänka den och panorera ut gitarrerna lite? 

Tack så hemskt mycket!

Jag är helt med er ang. synten. Samtidigt som jag ville att det skulle vara tyngd och röj från gitarrerna, så ville jag även få med synten så klart och tydligt som möjligt. Där är dock mina kunskaper gällande mixning begränsade.

Till synten använder jag en plug-in som heter Wider. Jävligt grym plug-in som jag inte behärskar fullt ut än.
Men stort tack för feedback! Det uppskattas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...