Jump to content
Annons

Ny sång - feedback sökes :)


crexes

Recommended Posts

Annons

Saknar dynamik i gitarren den låter klånkig och stel. Är det en samplad rackare? Utan gitarren så skulle låten vara mycket bättre tycker jag, nu är den för mycket robbot och sticker ut på ett sätt som jag upplever så störigt att låten blir svår lyssnad för mig.

Det är även annat i kompet som jag tycker blir för mycket midiklingande, men inte så farligt att det sänker låten på samma sätt som gitarren gör. Vilket är synd för annars så är det en bra låt tycker jag. Lite country rock som sjungs på ett snyggt och avslappnat sätt. Vet inte varför men jag får Mak Knopfler vibbar av sången och låten i sig. 

Bra låt och ett arr som funkar. Men mixen bör nog ses över. 

3 av 5 från mig. Men med potential att bli en klockren 5a. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, -k9- said:

Saknar dynamik i gitarren den låter klånkig och stel. Är det en samplad rackare? Utan gitarren så skulle låten vara mycket bättre tycker jag, nu är den för mycket robbot och sticker ut på ett sätt som jag upplever så störigt att låten blir svår lyssnad för mig.

Det är även annat i kompet som jag tycker blir för mycket midiklingande, men inte så farligt att det sänker låten på samma sätt som gitarren gör. Vilket är synd för annars så är det en bra låt tycker jag. Lite country rock som sjungs på ett snyggt och avslappnat sätt. Vet inte varför men jag får Mak Knopfler vibbar av sången och låten i sig. 

Bra låt och ett arr som funkar. Men mixen bör nog ses över. 

3 av 5 från mig. Men med potential att bli en klockren 5a. 

Kul att du gillar låten! 🙂

Gällande gitarren så håller jag med! Jag spelade faktiskt in det själv (stålsträngad semi-akustik med kabel in i ljudkort) men hade problem att få ett skönt ljud. Också - när jag väl att lyckats att tajma ett parti med gitarren så kopierade jag det längst spåret vilket så här i efterhand inte var det smartaste då det låter för mkt robot. 

Mixen/mastering är inte mitt huvudfokus (jag är mer intresserad av låtskapandet och skulle gärna se någon annan tar vid och framför mina låtar) och jag kanske ska försöka hitta någon som kan hjälpa mig nästa gång.

Men lessons learned!

Stort tack för din konstruktiva feedback!

Redigerat av crexes
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...