Jump to content
Annons
  • 0

Studio


Bjarne

Fråga

11 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0

Lite allt möjligt, har uppdaterat med ny data, ljudkort och preamp, har en polare som är producent som installerat studion, hemma hos honom fungerade allt, jag får dock inte ljud i studion så jag kör på gamla, även det cakewalk, går dock inte få ta på polaren, tänkte även att jag behöver bli bättre på mitt studioprogram då jag inte är så hemma med data, det är polaren som fixat allt så när nått händer så står jag där men har snappat upp en del.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Jag kör Waveform 12 (gratis DAW) och om ljudet inte funkar går man in på ljudkortsinställningarna och väljer rätt ljudalternativ, tex sitt ljudkort för både inkommande ljud och utgående, eller testar de andra ljudalternativen. Nåt liknande finns säkert i ditt DAW.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Men du hittar ditt ljudkort där iallafall?

Om du ser ditt ljudkort (i Devices) där så kan du gå vidare till Playback and Recording i Preferences och där väljer du rätt drivrutin i Driver Mode. Asio är vanligt att man använder i musikens värld... 

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...