Jump to content
Annons

Ny låt - Light it up!


Recommended Posts

Annons

Mycket bra, låter snyggt! Snyggt arrangemang, gillar har harmoniseringen, lite lagom jazzigt! En tanke jag fick var att i t ex det lite mer avskalade partiet skulle det sitta fint med lite lagom funkiga gitarr fills! Med bara synthar kan det lätt låta lite statiskt längden!  Låten är i kortaste laget kanske ett refräng omtag till och en fade out, känns lite rumphugget som det är nu!

Henric.

Redigerat av Henric Svensson
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Henrik!

Nu har jag höjt de funkiga gitarrerna i det avskalade partiet så att de hörs 🙂

Angående längd så var fokuset på att hamna runt 3 minuter, och jag klockar in på 2:52 så hyfsat nöjd. Detta är ju mer pop/disco stuk så jag vill inte fylla tiden bara för sakens skull. Skulle så klart kunna köra en slutvända med en extra refräng med fade, men tror mycket musik som skapas idag har någon form av avslut (även ifall jag själv med foten i 80-talet kört mycket fade på tidigare låtar).

Tack för att du kommenterar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-06-30 at 22:45 sa Hans Carlsten:

Mycket snygg produktion. Jag associerar till den där Bondlåten från Roger Moores sista film. Var det kanske Duran Duran? Något ackord på versen tycker jag låter lite malplacerat, men smaken är ju olika. Bra gjort!

Tack för fin kommentar! 🙂 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...