Jump to content
Annons

Omgörning av egna låtar


Recommended Posts

Annons

Bra låt och bra tempo. Bra framfört.

Mixen låter ok, sent 70-tal, med lite modern feeling.

Gitarrsolot gör sig ingen nytta i slutet på låten, och inte speciellt bra. det hade jag tagit bort. Kompgitarrerna är bra och gött ljud i dem. Melodigitarren i början är bra.

Sången är bra. Dock så för mycket reverb. Sedan så är sången inte balanserad i volym mellan vers, stick och refräng.

Är det riktiga trummor du spelat in?

Vilken utrustning har du?

Ha det gött och lägg ut fler låter ✌🏻

Link to comment
Dela på andra sajter

Godmorgon Toniced och tack för feedback. Bra sådan 👍. Gitarrsolot går säkert göra bättre. Har en extra röst med fx på sticket och ännu fler på refrängen. Kanske det som gör det obalanserat. 
Använder oftast en riktig trummis på mina låtar men på denna är det EZ drummer 2. Spelar in allt i reaper där jag även mixat och mastrar. Fender strata genom neural dsp Cory Wong plug-in och Sandberg bas genom en Ampeg plug-in. 
Har ganska många låtar med skiftande kvalitet utspridda på bla Spotify, youtube och SoundCloud. 
 

ha det gött och fler låtar kommer. Här är en annan Remake där jag sjunger om min sambo:

https://on.soundcloud.com/hpCc5rUSSkw2NWDEA
 

länk till artistsida Spotify 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oo... välproducerat tycker jag 🙂 Bra arr, olika delar kommer in på bra ställen. Känns som att låter växer på ett bra sätt.

Lite petiga saker saker som jag hade funderat på  - allt är ju en smaksak förstås.

* ooo i ooo kören i refr är.... tveksam? 

* trummorna försvinner lite på slutet

* några gitarrfills var lite småsura - t.ex benden på 1:28

* ibland blir fraseringen lite fyrkantig för min smak - det går väldigt mycket i takt  - "kanske du och även jag..."

* jag hade nog justerat uttalen på snön/sjön - det blir långa ö:n

 

Men, bra låt!

 

 

 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, slejnard said:

Godmorgon Toniced och tack för feedback. Bra sådan 👍. Gitarrsolot går säkert göra bättre. Har en extra röst med fx på sticket och ännu fler på refrängen. Kanske det som gör det obalanserat. 
Använder oftast en riktig trummis på mina låtar men på denna är det EZ drummer 2. Spelar in allt i reaper där jag även mixat och mastrar. Fender strata genom neural dsp Cory Wong plug-in och Sandberg bas genom en Ampeg plug-in. 
Har ganska många låtar med skiftande kvalitet utspridda på bla Spotify, youtube och SoundCloud. 
 

ha det gött och fler låtar kommer. Här är en annan Remake där jag sjunger om min sambo:

https://on.soundcloud.com/hpCc5rUSSkw2NWDEA
 

länk till artistsida Spotify 

 

Ja men vi har varit i gång ett tag i detta forum sedan tidigare. Du har gjort mycket bra saker och är duktig på det du gör.

Kul att höra att du fortfarande har glöden uppe 👍 På återseende och ha en bra helg / toni c

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan sa NaezT:

Oo... välproducerat tycker jag 🙂 Bra arr, olika delar kommer in på bra ställen. Känns som att låter växer på ett bra sätt.

Lite petiga saker saker som jag hade funderat på  - allt är ju en smaksak förstås.

* ooo i ooo kören i refr är.... tveksam? 

* trummorna försvinner lite på slutet

* några gitarrfills var lite småsura - t.ex benden på 1:28

* ibland blir fraseringen lite fyrkantig för min smak - det går väldigt mycket i takt  - "kanske du och även jag..."

* jag hade nog justerat uttalen på snön/sjön - det blir långa ö:n

 

Men, bra låt!

 

 

 

Tack NaezT för ditt tycke och dina synpunkter. Bra att ha flera öron när man jobbar 👍. Ska se om jag tar i den här mer med tanke på att det finns en version ute redan. Det är ändå rätt trevligt bygga om låtarna lite 😃. Här finns originalet om du vill höra och då har jag gäster som gör ooo. Blev faktiskt bättre den gången. Då med riktiga trummor också.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa toniced:

Ja men vi har varit i gång ett tag i detta forum sedan tidigare. Du har gjort mycket bra saker och är duktig på det du gör.

Kul att höra att du fortfarande har glöden uppe 👍 På återseende och ha en bra helg / toni c

Tack så mycket toniced. Det värmer.

Ha en bra helg. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...