Jump to content
Annons
  • 0

Ändra ton på enskilda midi notes (trumvirvel) i piano rollen-Fl Studio?


Baztard

Fråga

Jag har ett separat spår för enbart trumvirveln där jag har Addictive Drums laddat. Trumvirveln är ok, men däremot skulle den låta bättre om vissa av midi noterna var lite lägre pitchade. Har provat att ändra velocity i piano rollen men tycker inte det ger det resultat jag är ute efter. Går det att fixa det på något sätt eller blir jag tvungen att lägga en ny instans av Addictive Drums på ett annat spår enbart för att pitcha något enstaka virvelslag?

Tänkte om det kanske finns någon annan, mindre resurskrävande lösning.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0
11 timmar sedan sa -Johan-:

Dubbelklicka på den noten du vill ändra så har du lite olika inställningar. Det går även att högerklicka till vänster om velocity för att där välja "note fine pitch", då kan du sedan ändra pitch istället, för där du tidigare ändrade velocity.

Tack för ditt svar.

Har provat båda tipsen nu, men det verkar som att båda sätten istället byter ut trumljudet.

Om jag har ett trumset laddat i Addictive Drums och tar exempelvis en timbale som jag vill lira virvel på. Om jag då testar dina tips, så byter den ut timbalen mot det närliggande ljudet i trumsetet (snare).

Prövade med en hihat också, men då böt den ut den med den närliggande cymbalen istället. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
1 timme sedan sa -Johan-:

Okey. Har inte Addictive Drums, men om du kan ändra pitch för de enskilda trumljuden inne i programmet så borde du kunna göra en automation istället?

Ska kika på det.

Annars var det ett bra tips om man kör med samples. Provade nyss att göra en virvel på en samplad snare och då funkade det. 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...