Jump to content
Annons

Ny låt "Cowboyvagn"


Avan

Recommended Posts

Hej!

Skulle vara trevligt med lite feedback på den här låten.

Är varken sångare eller musiker, men skulle vilja veta vad ni tycker om låten, låtstrukturen, texten, skulle jag haft med en brygga etc. 

 

Redigerat av Avan
Förändringar
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Woohoo ! Den där var ju bra ! Bra röst, bra sjunget, inget dragande, inget whalande, det är bra. Texten verkar ok, fast jag skulle behöva läsa den i samband med låten för närmare granskning. I slutet kommer fade-out'en rätt snabb efter texten, det känns lite plötsligt. Om du vill göra mig glad så ge låten ett mer 'rockigare' avslut.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan sa HomerJSimpsson:

Woohoo ! Den där var ju bra ! Bra röst, bra sjunget, inget dragande, inget whalande, det är bra. Texten verkar ok, fast jag skulle behöva läsa den i samband med låten för närmare granskning. I slutet kommer fade-out'en rätt snabb efter texten, det känns lite plötsligt. Om du vill göra mig glad så ge låten ett mer 'rockigare' avslut.

 

Tack Homer! Vilken uppmuntran!Det värmer att du uppskattade låten! Ska se vad jag kan göra med slutet och försöka rocka till det lite.😀

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan sa slejnard:

Tycker också det var bra. Du spelar bra! Kanske försöka få sången att smälta in bättre i mixen med kompressor, reverb och delay. En gnutta dist. Ligger lite utanpå nu. 

Tack Slejnard! Det var snällt sagt! Jag önskar att det var jag som lirade, och att jag kunde lira gura åtminstone 1/4 så bra som du…men tyvärr…har använt mig av GarageBand och sjungit in utan Mic..ska se om jag kan fippla till det med reglagen där😀

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa mixamannen:

Det är en rätt kul låt, rätt tråkigt arr, mixen inget vidare. Men det beror väl på hur långt man vill ta det. 

Hej Mixamannen roligt att du tyckte att den rätt kul, det värmer!

Att arret är lite tråkig och mixen inget vidare beror nog på mina musikaliska begränsningar… men jag ska försöka jobba på det😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...