Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej på Er!

Här i Abbekås blev det bästa midsommarhelgen - först och främst blev jag morfar till ett välskapt litet flickebarn och sen kom det ut en ny skiva också! ❤️
 

Denna gången blev det en swinglåt med Svensk text - finns en utförlig beskrivning av själva skapelseprocessen på Henric’s hemstudioblogg här på studio.se för den intresserade! 🤓 Lägger en länk till blogginlägget längst ner! 🤓

Fortsatt trevlig helg på Er alla!

 

Redigerat av Henric Svensson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...
On 6/26/2022 at 3:14 AM, Henric Svensson said:

Hej på Er!

Här i Abbekås blev det bästa midsommarhelgen - först och främst blev jag morfar till ett välskapt litet flickebarn och sen kom det ut en ny skiva också! ❤️
 

Denna gången blev det en swinglåt med Svensk text - finns en utförlig beskrivning av själva skapelseprocessen på Henric’s hemstudioblogg här på studio.se för den intresserade! 🤓 Lägger en länk till blogginlägget längst ner! 🤓

Fortsatt trevlig helg på Er alla!

Liiite för litet gitarr för min smak. Dessutom står vocals alldeles för mycket fram. Försök hitta en bättre sångare.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

-Ville inte ha gitarren mer framträdande än så här på denna, typ kompgittarist som slänger av sej en och en annan räka här och där! Tanken var att låta pianisten och organisten göra jobbet!

-Hade varit lätt att hitta en bättre sångare, men ville göra det själv, och känner mej med mitt mått mätt nöjd med insatsen!

-Sen huruvida sången är för högt mixad - möjligt, men texten och budskapet går fram i alla fall - en parameter nog så viktigt speciellt när man som mej har dialekten lite emot sej ibland!

Tack för att du tog dej tid att lyssna och kommentera!

 

Redigerat av Henric Svensson
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...