Jump to content
Annons
  • 0

Är låten bra?


SaulTheBlue

Fråga

Hej! 

Mitt namn är "SaulTheBlue" och jag  skriver egna låtar.

Jag har laddat upp en låt på min Youtube kanal som heter "Tragedin på Söderlund".👇🏻

https://youtu.be/v-taL22cSEc

Jag undrar om den är bra skriven och hur sjunger jag?

 

Det som jag använder när jag spelar in min musik är inspelningsfunktionen på mobilen med ett fysiskt musikinstrument (mestadels guitalele), så jag använder ingen mikrofon eller någon redigeringsprogram. Det jag laddar upp har bara varit under en tagning.

 

-SaulTheBlue✌🏻

Redigerat av SaulTheBlue
Link to comment
Dela på andra sajter

16 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0

Ljudkvalitén är väl inte så illa, eller? Man hör ju vad som sjungs även om det ibland blir misstag, det är trots allt första tagningen. Det är inte professionellt inspelat men är den bra textmässigt? 

 

Låter den här bättre? (den är inspelad på första tagningen) Jag är som sagt en amatör men man får använda det man har helt enkelt. 

 

Redigerat av SaulTheBlue
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0

Ok. Jag är ingen bra sångare och det kan jag hålla med dig om, men finns det någon potential i rösten? Sjunger jag mer falskt än rent? 

Du får gärna utveckla om varför själva låten är kass? Vilken menar du förresten?

"Tragedin på Söderlund" eller "Find your own way"? 

Finns det något fel du kan hitta i texten? Har du några tips angående låtskrivning? 

 

Redigerat av SaulTheBlue
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Det där med att spela in direkt på mobilen är du nog inte mogen för. Det är säkert nyttigt, men kanske inte att dela på nätet. Öva först.

Använd ett redigeringsprogram. Om du har en Apple-mobil så kan du ju ladda ner Garageband (gratis) och leka lite med fler spår. Antagligen har du en PC, och då kan du ladda ner tex Waveform (gratisversionen).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Tack Erik dP.