Jump to content
Annons

Feedback på EDM låt.


Manner

Recommended Posts

 

 

Det här är månadens skapelse, det är första gången som jag har försökt på någon slags mastering.

Vad är det första ni tänker på att det här behöver förbättras eller arbetas på, vad specifikt ska jag sikta på att förbättra färdigheterna på härnäst?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej

Jag tycker runt 0.23 är det svårt att veta om det är en buildup eller droppen, för mig låter det rörigt med kicken ock basen, samtidigt som ackorden spelar ovanför, sidechain på melodin o basen funkar bra för att skapa plats för resten.

1.30 tycker jag låter bättre, man kan känna att nåt ska hända, att lägga till en sweep eller mer fx element för att skapa känslan att nåt kommer vid 1.52. Dock melodin funkar, men den "doesnt stand out" känns som det ligger ett filter på den

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ändrar om lite i början så det bli mer klart. Meningen är att det ska vara en liten buildup och sedan en drop, den ska dock vara mindre än den andra från breaken hade jag tänkt.
Vad rekommenderar du att jag kan göra för att göra det mindre rörigt, jag har initialt nu tagit bort basen och kicken för att göra det mer som en buildup och sedan att allt smäller vid droppen istället.

Jag ändrade lite i ljudvalet så att melodin låter lite krispigare och att det igenom lite bättre.

Jag uppskattar feedbacken, tusen tack!

Nu har man lyssnat på samma låt om och om ett tag nu så öronen behöver vila lite, kan jag ladda upp låten med ändringarna nånstans så kan du kika på ändringarna? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte riktigt vad det är som gör det men jag tycker att det känns väldigt rörigt.
Jag själv är ingen mästare på att mixa och mastra så har svårt att sätta fingret på exakt vad, men känns som många av instrumenten ligger på väldigt samma nivåer, ingenting sticker lixom ut utan allt ligger och brötar tillsammans.
Sen behöver du nog ge dig på att eq'a mycket av grejerna, många saker ligger och bråkar i samma frekvensband vilket också bidrar till att det blir rörigt.
Men utöver det så tycker jag att du har alla elementen där dom behöver bara få sin egen plats i mixen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...