Jump to content
Annons

Pro tools powered!


Pusa

Recommended Posts

Jag har ett 2496 kort och hoppade och skuttade när jag såg att det skulle komma ett PT för oss.. Har PTLE i studion, och är inte riktigt vän med det än, men hade vart vart så att man kunde ta hem projektet och jobba hemma med det så är det en helt annan sak.. det hade vart underbart..

I annonsen jag läste i 4-sound så står det att man kan öppna ett projekt som skapats i PT M-powered i PTLE.. men funkar det även tvärt om? Alltså så att jag kan öppna PTLE projekt i M-powered?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som jag har förstått det så skall projekten vara helt kompatibla mellan Powered-LE-TDM (exklusive de enskilda versionernas begränsningar)..

Men jag är inte helt 100 på detta, skicka ett PM till aolsson.

Link to comment
Dela på andra sajter

.. men funkar det även tvärt om? Alltså så att jag kan öppna PTLE projekt i M-powered?

Ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Det verkar som om du är felinformerad även denna gång.. Jag anser att dina första hands källor inte är pålitliga, speciellt inte om de äter kakor med ost på... Istället tycker jag att det är läge för dig att rannsaka dig själv och försöka komma in i matchen.. GottSound Studios är större än någonsin och koncernen växer just i denna stund.. Däremot har jag hört väldigt lite från Wonderboys sista tiden.. Hörde att trummisen inte gillade ditt inlägg om just hans "fack", vilket rörde om i grytan lite...

Nä du WB, snör handskarna och plocka av glajjorna så är du välkommen ner till "fabriken" ditt gubbslem!!

EDIT: la till gubbslem.. hade visst missat det informerades jag om...

Redigerat av Pusa
Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om du är felinformerad även denna gång.. Jag anser att dina första hands källor inte är pålitliga, speciellt inte om de äter kakor med ost på... Istället tycker jag att det är läge för dig att rannsaka dig själv och försöka komma in i matchen.. GottSound Studios är större än någonsin och koncernen växer just i denna stund.. Däremot har jag hört väldigt lite från Wonderboys sista tiden.. Hörde att trummisen inte gillade ditt inlägg om just hans "fack", vilket rörde om i grytan lite...

Nä du WB, snör handskarna och plocka av glajjorna så är du välkommen ner till "fabriken" ditt gubbslem!!

EDIT: la till gubbslem.. hade visst missat det informerades jag om...

Ja, jag är nog felinformerad.......AV DEN ANDRA HALVAN AV GOTTSOUND!!!!! Men han är väl felinformerad, han med?! När Du skriver om att "koncernen växer", förstår jag att Du fått igång PC:n, kanske fått Ert första jobb? Grattis, i så fall! Wonderboys vilar eftersom Wonderland håller på att spela in en demo. Frågan är dock om inte den demon kommer att gå direkt till en "worldwide release" på nåt multinationellt bolag, med tanke på hur bra det låter! Var den är inspelad? I Gymnasiets grymmestudio och lite varstans, dock inte gottsound! Vi föredrar att spela in i fungerande studios.

Snöra handskarna och kom ner till mig och veva loss!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om du är felinformerad även denna gång.. Jag anser att dina första hands källor inte är pålitliga, speciellt inte om de äter kakor med ost på... Istället tycker jag att det är läge för dig att rannsaka dig själv och försöka komma in i matchen.. GottSound Studios är större än någonsin och koncernen växer just i denna stund.. Däremot har jag hört väldigt lite från Wonderboys sista tiden.. Hörde att trummisen inte gillade ditt inlägg om just hans "fack", vilket rörde om i grytan lite...

Nä du WB, snör handskarna och plocka av glajjorna så är du välkommen ner till "fabriken" ditt gubbslem!!

EDIT: la till gubbslem.. hade visst missat det informerades jag om...

Ja, jag är nog felinformerad.......AV DEN ANDRA HALVAN AV GOTTSOUND!!!!! Men han är väl felinformerad, han med?! När Du skriver om att "koncernen växer", förstår jag att Du fått igång PC:n, kanske fått Ert första jobb? Grattis, i så fall! Wonderboys vilar eftersom Wonderland håller på att spela in en demo. Frågan är dock om inte den demon kommer att gå direkt till en "worldwide release" på nåt multinationellt bolag, med tanke på hur bra det låter! Var den är inspelad? I Gymnasiets grymmestudio och lite varstans, dock inte gottsound! Vi föredrar att spela in i fungerande studios.

Snöra handskarna och kom ner till mig och veva loss!

Jaaaaaaaaa! MERA FORUMKRIG! 😆😆

Ehrm... Eller kanske tvärtom att vi tar det lugnt och sansat? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Ja, jag är nog felinformerad.......AV DEN ANDRA HALVAN AV GOTTSOUND!!!!! Men han är väl felinformerad, han med?! När Du skriver om att "koncernen växer", förstår jag att Du fått igång PC:n, kanske fått Ert första jobb? Grattis, i så fall! Wonderboys vilar eftersom Wonderland håller på att spela in en demo. Frågan är dock om inte den demon kommer att gå direkt till en "worldwide release" på nåt multinationellt bolag, med tanke på hur bra det låter! Var den är inspelad? I Gymnasiets grymmestudio och lite varstans, dock inte gottsound! Vi föredrar att spela in i fungerande studios.

Snöra handskarna och  kom ner till mig och veva loss!

Som jag skrev, vilket du uppenbarligen inte uppfattade så skall man inte lita på Första hand källor som äter kakor med ost på... (tråkigt att behöva förklara det som borde varit underförstått.. men ok då... kaka med ost på=ostkaka).. Jag har snackat med honom och han känner sig kränkt och felciterad av ditt inlägg.. "Sådär har jag fan inte alls sagt"... Sa han vid ett tillfälle då jag konfronterade honom..

Och ja, första jobbet har vart i hamn ett tag... och flera inspelningar är gjorda.. bl a en inspelning med en känd profil från TV som fått nys om vår guldgruva..

Vi väljer våra klienter med omsorg, tar inte bara vilket gubbslem som helst som råkar vilja spela in i GottSounds skimrande lokaler...

Dessutom har vi en bar i vår studio.. har du det? Jag skall skicka lite bilder så skall du få se hur tungt den väger gentemot c-husets baracker.. När vi snackar om vem som har flest prylar när han dör..... vinner du nog... Du har ju en massa förstärkare i en liten röd plastburk... våra tar betydligt mkt mer plats, och är minst sagt lite otympliga.. och de luktar ljud när man spelar med dem, de blir varma och kan behöva renoveringar och byten av rör... men de är riktiga...... 😄

Nä, på med benskydd och och in med tandskyddet för snart är det "time to rumble"!!!! 😉

Redigerat av Pusa
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Som jag skrev, vilket du uppenbarligen inte uppfattade så skall man inte lita på Första hand källor som äter kakor med ost på... (tråkigt att behöva förklara det som borde varit underförstått.. men ok då... kaka med ost på=ostkaka).. Jag har snackat med honom och han känner sig kränkt och felciterad av ditt inlägg.. "Sådär har jag fan inte alls sagt"... Sa han vid ett tillfälle då jag konfronterade honom..

Och ja, första jobbet har vart i hamn ett tag... och flera inspelningar är gjorda.. bl a en inspelning med en känd profil från TV som fått nys om vår guldgruva..

Vi väljer våra klienter med omsorg, tar inte bara vilket gubbslem som helst som råkar vilja spela in i GottSounds skimrande lokaler...

Dessutom har vi en bar i vår studio.. har du det? Jag skall skicka lite bilder så skall du få se hur tungt den väger gentemot c-husets baracker.. När vi snackar om vem som har flest prylar när han dör..... vinner du nog... Du har ju en massa förstärkare i en liten röd plastburk... våra tar betydligt mkt mer plats, och är minst sagt lite otympliga.. och de luktar ljud när man spelar med dem, de blir varma och kan behöva renoveringar och byten av rör... men de är riktiga...... 🙂

Nä, på med benskydd och och in med tandskyddet för snart är det "time to rumble"!!!! 🙂

Jag litar mer på ostkakor än de som björnen yttrade, hajjar Du? Puh sa! För övrigt har jag aldrig påstått att jag litar PÅ det Ostkakan säger, bara att jag HÖRT honom säga det. Det Du refererar till är hans andranamn, Ost "Detharjagaldrigsagt" Kaka.

Om man inte tar emot gubbslem i sin studio så kommer det aldrig att bli något gott sound! Det är vi som har rutinen, snillet och smaken! Vi vet vad vi vill ha och ser till att skaffa oss det, t ex att byta ut en massa trötta rörförstärkare mot pigga POD:ar och liknande.

den där tv-kändisen är ju känd för att vara slemmig, för övrigt! Jag vågar inte tänka på vad han menade när han sa till Dig att han "vill ratta in lite goa grejjer!".

Det där med en bar i studion är inte en så lyckad idé. Med tanke på genomsnittsåldern på Era kunder hittills så åker Ni dit för langning. Ostkakan är inte heller så rolig när han fått lite i sig, sluddrar, stilar med sidechainskomprimering på sången och flanger på alla körpaket etc.

Sen blir finmotoriken hos "musikanterna" lidande och jag förstår nu varför det brukar låta lite otajt och ostämt på Era inspelningar hittills. Kör inte Auto-tune, stäng baren!

Sen tycker jag inte att man skall skylta med sina sexuella preferenser på ett sånt här forum. Det kan ge ett lite oseriöst intryck, speciellt om den sexuella preferensen verkar handla om att man tänder på gamla rörförstärkare!

Kom ner, slugga och må våra tänder stå likt snöstormar i våra halsar!

"W-boy, Din ende sanne vän i studiodjungeln"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...