Jump to content
Annons

Linux - installera Calf Studio Gear plugins?


ewroL

Recommended Posts

PulseAudio var otympligt när man spelar in sång...

Och till kristallen med allt ljud; vocalsen. Hur processerar ni det? Guitarix, Gzita_rev1-stereo har det vackraste reverbet jag hittat ---men bör man processera det ytterligare? Hittade Acoustic Guitar Simulation på MXXX (meldaproduction) och det står på deras hemsida att det ska gå att köpa enskilda plugin och inte hela knippet ---men väl framme på deras hemsida så finnes inget om detta plugin. 😞 Får väl mejla dem i värsta fall. Antar det kostar 1000 kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
22 hours ago, eggplant said:

@ewrol Om du testar Jack och har Ubuntustudio (eller annan Ubuntu) så testa studio-controls. Skall vara förinstallerat i Ubuntustudio. Jag har portat det till Opensuse Tumbleweed men det tror jag inte du kör.

Jag kör OpenSUSE Tumbleweed på en av mina datorer så jag kanske provar det någon gång och återkommer med hur det fungerar. Jag fann din repo home:aggplanta 👍

Redigerat av punkrockdude
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan sa punkrockdude:

Jag kör OpenSUSE Tumbleweed på en av mina datorer så jag kanske provar det någon gång och återkommer med hur det fungerar. Jag fann din repo home:aggplanta 👍

Trevligt. Behöver fixa med fliken QASmixer som idag inte finns som standard-paket i tumbleweed. Har varit lite lat på den punkten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...