Jump to content
Annons

Jag har egen pro studio, duktig vokalist på distans - men uppnår inte samma nivå som kommersiell topp-produktion


Gäst

Recommended Posts

6 hours ago, candybag said:

Personligen tycker jag inte Jon Sine är en bra förebild eftersom han är väldigt fyrkantig gällande saker man ska och inte ska göra inom musik. Jag tyckte han blev så pass deprimerande att jag tog bort honom från mitt youtube-flöde helt och hållet.

Idag är jag mycket gladare.

Jon Sine (Israelisk, även om han ser arabisk ut) är bara väldigt seriös, och helt ärlig. Jag vill inte någonstans tro att han kommer med osanning för att tjäna mer pengar eller gynna sin image. Jag har fått mycket värdefull fakta från honom som jag inte hittar någon annan stans, inte om mixning nu, utan om scenen i sig. Tyskland är också totalt enorma i elektronisk musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
5 minutes ago, Jayway said:

Hej!

Om huvudfrågan här är att hitta en riktigt bra sångerska som inte är svindyr, tror jag att du kan börja på närmare håll. 
1) Musikskolor, typ musikgymnasium, Kulturama osv.

2) Körer. Kanske inte klassiska körer, men om det går mer mot gospel eller modernare musik.

3) Folk som har giggat skitmycket, t.ex. med covers, researrangörer eller Wallmans.

Alla är inte i toppklass i de här kategorierna, men nästan i alla sammanhang finns ”den där personen” som står ut över alla andra. Ta kontakt och fråga dig fram till vem som är bäst. I de sammanhangen hittar du troligen också människor som både har ett starkt intresse av att skapa musik, och som inte i första hand är ute efter stora pengar.

Kanske lite krångligare än att köpa en vokalist online, men iallafall ett annat sätt. 😉

Ja, har skrivit till flera, bland annat skolor. Inget svar, precis som många andra upplevt.

Jag har vokalister i kontakt som gjort uppdrag, USA, UK och Östeuropa, de sjöng bra men bara en hade den där angel voice jag sökte. 
 

Ännu bättre är nog att dyka upp och presentera sig, och fresta någon med att det finns 1000-2000 kr att tjäna på 1-4 h. 

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Det finns många som gör musik. Gör man bra grejer så brukar det till slut ge resultat och man får jobba med bra människor. 

Sedan är det svårt att coacha sång, tar tid att lära sig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...