Jump to content
Annons

Logic Pro till Mac book Air?


RobinPyyk

Recommended Posts

Hej! 
Jag har en Macbook Air med 8GB RAM minne och 1,8 GHz Intel Core i5 processor.
Med andra ord, ingen optimal dator för musikproduktion. Jag har hittills använt Reaper där det funkar att göra en helt portabel installation, alltså att allt ligger på en extern hårddisk (Både själva programmet och alla plugins). Det har funkat ganska bra även om det börjar lagga om projektet blir för stort. Jag kommer möjligen att börja undervisa i musikproduktion i kulturskola där nästan alla använder Logic. Har därför funderat på att köpa Logic istället. 


Tror ni att logic fungerat att använda med bara 8GB RAM minne och 1,8 Ghz processor? Jag har hört att det inte går att göra en portabel installation med Logic (alltså att köra både själva Logic OCH alla pluggar via extern hårddisk),  någon som vet om detta stämmer? Däremot finns det många som tipsar om att man kan ha alla sina pluggar externt för att spara utrymme. Tror ni att logic tar mycket mer plats och ger upphov till mer lagg? OM det är så att jag måste köra programmet direkt från datorn, påverkas det väldigt mycket? Jag har redan ganska sparsamt med pluggar. 
 

Redigerat av RobinPyyk
Felstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du kan ju inte köra några större projekt på den, men funka ska det göra. Logic har ju en trial att ladda ner och testa i 90 dar, så prova ! Och Logic måste installeras på datorn, går inte att köras från usb-sticka  elr liknande...  Hur gammal är datorn ? Skiljer mycket i prestanda om man jämför en äldre i5 med en ny...

Redigerat av JakobP
Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan sa JakobP:

Du kan ju inte köra några större projekt på den, men funka ska det göra. Logic har ju en trial att ladda ner och testa i 90 dar, så prova ! Och Logic måste installeras på datorn, går inte att köras från usb-sticka  elr liknande...  Hur gammal är datorn ? Skiljer mycket i prestanda om man jämför en äldre i5 med en ny...

Du kan dock numera "Relocate sound library" till en extern disk om du vill. Mitt ljudbibliotek i Logic ligger på ca 70GB så det gör mycket om man har en liten disk som de flesta Macbook Air har.

Du kan som JakobP är inne på köra Logic på den konfigurationen du har, men större projekt eller om du har större instrument du vill ladda in så blir det väldigt tight med 8 GB i ramminne.

Redigerat av Evil_E
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...