Jump to content
Annons

[LÖST] Varje sånginspelning i playlist hamnar som ny kanal i channelrack?


Baztard

Recommended Posts

Hej!
 

Jag har byggt upp ett beat i playlist och tänkte börja slänga på sång. Jag spelar in sången direkt i playlist, men sedan ser jag att sången även får ett eget spår i channelracket. Problemet är att varje ny omtagning jag gör vid inspelningen får en egen ny kanal i channelrack. Så efter en halv dags slit med omtagningar så har jag fått 50-60 nya kanaler i channelrack.

Låt säga att jag har fått till 3 verser, där var och en är inspelade var för sig. Refrängen får två spår. Då har jag 5 klipp i playlisten som jag kan använda. Men det har tagit 50 omtagningar innan jag har fått till det. Även om dessa omtagningar är borttagna från playlist har de ändå kvar sina spår i channelrack.

Gör jag något fel eller ska det vara så här?
Jag har micken på kanal 20 på mixern.

Blir väldigt jobbigt att sitta i efterhand och ta bort alla dessa kanaler som inte används.

 

Redigerat av CHAE
Rubbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena. 

Vet inte vad du jobbar med för program, men har du kollat inställningar för track/record m.m.? Kan finnas någon inställning som heter typ

"create new track for vocals"

"New track on multiple takes/records"

"Record -arm".............

Kanske kan vara värt en titt om du inte redan gjort det ? 😎

Redigerat av vayzeria
Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan sa vayzeria:

Tjena. 

Vet inte vad du jobbar med för program, men har du kollat inställningar för track/record m.m.? Kan finnas någon inställning som heter typ

"create new track for vocals"

"New track on multiple takes/records"

"Record -arm".............

Kanske kan vara värt en titt om du inte redan gjort det ? 😎

Hej!

Jag jobbar i FL Studio. Löste problemet på annat sätt.
Tack ändå 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...