Jump to content
Annons

Tyngre rock/metal


Recommended Posts

Blev lite inspirerad i förrgår och satte mig för att spela in lite. Det här är bara några idéer och långt ifrån en färdig låt men det vore ändå kul att få lite kommentarer på det och så. Se ifall ni tycker det är värt att fortsätta på. Mixen är ganska dov har jag en känsla av, har inte ens lyssnat på den i annat än hörlurar så det är svårt att säga. Filen heter Rock Metal Ide V1 och du kan ladda ner den från http://www.angelfire.com/folk/shadows2/

Som sagt, ingen färdig låt och ingen bra mix så det är inte så mycket att visa upp tyvärr. Vill mest veta ifall ni tycker det verkar ok att fortsätta på.

Edit: Version två heter passande nog Rock Metal Ide V2 😄

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jo, men för tusan. fräckt riff i början, låter lite äldre om det. det rena partiet känns dock konstigt stelt på något sätt. loop?ja, alltså, det känns klippt på något sätt. sen blir det tungre runt 1.20... och vipps är vi tillbaka till det inledande öset.

solo och sång tack!

Redigerat av Itzhak
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla in hur demo fungerar så får du kanske lite mer feedback 🙂

Känns onödigt att sätta in en gallup och göra allt det för ett litet klipp. De personer här som ser min post och vägrar svara på det för att det inte följer demoreglerna, som f.ö. bara är till för att göra forumet mer överskådligt, de får helt enkelt strunta i att svara jag kan överleva det.

Det som kanske hade kunnat vara bra att skriva hade varit längd, format och storlek på filen men allvarligt talat. Status, kompositör, ev medverkande? Jag fick med altt det där när jag sa att det bara var lite ideer JAG spelat in.

Tack itzhak och kurt ko-ben för lyssningen.

Itzhak: Jag hade tänkt att lägga på något mer på det cleana partiet vet inte exakt vad dock. Sång ska ju på förstås men förutom det, någon synth kanske eller stråkar eller nåt. För se hur det blir.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wohoo!

Gillade skarpt =)

Gör klart, gör klart!

I övrigt så både mixar och spelar du så mycket bättre än mig, så det ända konstruktiva är väl möjligtvis att jag inte tyckte om trumljudet riktigt. Syftar då inte på spelandet, utan på ljudet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Egghuvud, Jonte & (e)qualitymusic: Tackar som fan ska försöka sätta mig lite ikväll och jobba vidare på det men de närmaste timmarna så väntar Fysik B plugg hehe 😕 Hinner inte skriva så mycket mer. Ska kolla över trumljudet mer noggrant och se ifall jag kan fixa till det.

Tack som fan för att ni tar er tid och lyssnar och skriver!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...