Jump to content
Annons

FEEDBACK TACK


Recommended Posts

Annons

Hallå!

Tycker du är på god väg!

Kommenterar på låten och produktionen. 

Generellt gillar jag detta! Det är fin dynamik och rätt swells och övergångar. Bra melodier och moduleringar i ljudet, det känns inte statiskt som många nybörjare låter. 

Det som skulle addera till produktionen är en pickup synth som spelar mellan huvudbeaten, tex 1 OCH 2 OCH 3 OCH 4

Tex som i max martins produktion First love med jennifer lopez

En annan sak jag tycker är cool är att leka med lite mer färgade ackord, cthulu är en plugg som du bör checka in för det, man kan få fina chord spreads snabbt med den pluggen i olika genrer. 

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

Så om jag förstått rätt menar du att man ska lägga till en till synt på off-beatet, alltså där high haten är.  

Inget annat med mixning eller liknande?

Jobbade länge med att försöka få alla instrument i rätt volym, inte för mycket eller för lite bas osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, Melker Bergner said:

Tack!

Så om jag förstått rätt menar du att man ska lägga till en till synt på off-beatet, alltså där high haten är.  

Inget annat med mixning eller liknande?

Jobbade länge med att försöka få alla instrument i rätt volym, inte för mycket eller för lite bas osv.

Tror mest kanske en 8 del eller 16 del innan virvel kanske på lugnare partier. 

Mixen är tillräckligt bra för att visa låten i demo sammanhang, så en bra mix för det.

Jag har ingen quick fix till mixen, utan vad du gjort är välrundat, men det finns utrymme för förbättringar, klarhet generellt, tajtare fastare botten, snyggare topp lite mer djup och bredare mix, med det sagt låter det inte dåligt alls 🙂

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Casper Bjerkehagen said:

Tror mest kanske en 8 del eller 16 del innan virvel kanske på lugnare partier. 

Mixen är tillräckligt bra för att visa låten i demo sammanhang, så en bra mix för det.

Jag har ingen quick fix till mixen, utan vad du gjort är välrundat, men det finns utrymme för förbättringar, klarhet generellt, tajtare fastare botten, snyggare topp lite mer djup och bredare mix, med det sagt låter det inte dåligt alls 🙂

 

Yes. Förstår ungefär. Men ska tänka på det. Mixing är ju riktigt svårt men det e ju bara att prodda tills man lär sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer jag bara utgå från personlig preferens så ta allt med en nypa salt:

Man hör att du kan FX:s så du skapar dynamik i låten, vilket är bra.

Jag tycker mixen låter bra, kanske att kicken slår lite för hårt, men det är en hårfin marginal. 

Jag tycker inte om den huvudsakliga melodin, den är på tok för monoton. Måste ha mer variation. 

Jobba lite med att variera dina percussions, och lägg till fler, nu låter det lite tomt i droppet. Detta är ju en progressive house låt, så refrängen ska ju drivas av tempot i trummor och percussions. 

Nu kommer vi till det som jag verkligen gillar,

Jag gillar/älskar ditt break runt 2:10 i den korta mixen. Det låter EXAKT som den house jag växte upp med. Nu är detta högst personligt, och det är din låt så du gör ju vad du vill, men jag skulle nästan tagit det stycket och lagt det i refrängen/dropet istället. Lyssna på "These Are The Days" av Audien så förstår du nog exakt vad jag menar. 

Så för att sammanfatta:

Ok mix

Monoton melodi

inget större fan av refrängen

gillar breaket starkt. 

Fortsätt jobba hårt så kommer det bli grymt

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/31/2019 at 12:36 AM, Carl Nord said:

Nu kommer jag bara utgå från personlig preferens så ta allt med en nypa salt:

Man hör att du kan FX:s så du skapar dynamik i låten, vilket är bra.

Jag tycker mixen låter bra, kanske att kicken slår lite för hårt, men det är en hårfin marginal. 

Jag tycker inte om den huvudsakliga melodin, den är på tok för monoton. Måste ha mer variation. 

Jobba lite med att variera dina percussions, och lägg till fler, nu låter det lite tomt i droppet. Detta är ju en progressive house låt, så refrängen ska ju drivas av tempot i trummor och percussions. 

Nu kommer vi till det som jag verkligen gillar,

Jag gillar/älskar ditt break runt 2:10 i den korta mixen. Det låter EXAKT som den house jag växte upp med. Nu är detta högst personligt, och det är din låt så du gör ju vad du vill, men jag skulle nästan tagit det stycket och lagt det i refrängen/dropet istället. Lyssna på "These Are The Days" av Audien så förstår du nog exakt vad jag menar. 

Så för att sammanfatta:

Ok mix

Monoton melodi

inget större fan av refrängen

gillar breaket starkt. 

Fortsätt jobba hårt så kommer det bli grymt

Fattar precis vad du menar. Ska se om jag kan få in lite mer percussion i mina framtida drop! Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/31/2019 at 12:36 AM, Carl Nord said:

Nu kommer jag bara utgå från personlig preferens så ta allt med en nypa salt:

Man hör att du kan FX:s så du skapar dynamik i låten, vilket är bra.

Jag tycker mixen låter bra, kanske att kicken slår lite för hårt, men det är en hårfin marginal. 

Jag tycker inte om den huvudsakliga melodin, den är på tok för monoton. Måste ha mer variation. 

Jobba lite med att variera dina percussions, och lägg till fler, nu låter det lite tomt i droppet. Detta är ju en progressive house låt, så refrängen ska ju drivas av tempot i trummor och percussions. 

Nu kommer vi till det som jag verkligen gillar,

Jag gillar/älskar ditt break runt 2:10 i den korta mixen. Det låter EXAKT som den house jag växte upp med. Nu är detta högst personligt, och det är din låt så du gör ju vad du vill, men jag skulle nästan tagit det stycket och lagt det i refrängen/dropet istället. Lyssna på "These Are The Days" av Audien så förstår du nog exakt vad jag menar. 

Så för att sammanfatta:

Ok mix

Monoton melodi

inget större fan av refrängen

gillar breaket starkt. 

Fortsätt jobba hårt så kommer det bli grymt

Och jag håller med älskar verkligen breaket. Hade kunnat ha det som drop. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som redo för klubben i mina amatöröron.  Inte min musik, men det tysta breaket var lite långt i min mening.  Trodde låten var slut där 😂.  Kanske är syftet oxå...
Helt ok för dansgolvet. 
ps. Slår det som hjärtat på golvet spelar melodin ingen roll. Folk vill bara dansa.

Redigerat av Nbient
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...