Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej allihopa, nu var det dags igen. Har gjort en ny låt som jag faktiskt tycker blev ganska bra. Fick till en schysst botten och mixen, a den är väl helt ok. Undrar bara om nån skulle vilja ge lite feedback back på vad och hur jag skulle kunna göra den bättre. Den ligger på min Soundcloud och heter: What a Flashdance!

https://soundcloud.com/melletech

Tack på förhand! 

 

Redigerat av Melker Bergner
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker att det låter ganska trevligt. Kanske skulle sänkt de höga frekvenserna lite grann, framförallt i vocalsen.

Dock har jag bara producerat då och då i lite mer än ett år, så du kanske inte skall lyssna alltför mycket på det jag säger😶

Link to comment
Dela på andra sajter

10 hours ago, Hasselsnoken said:

Tycker att det låter ganska trevligt. Kanske skulle sänkt de höga frekvenserna lite grann, framförallt i vocalsen.

Dock har jag bara producerat då och då i lite mer än ett år, så du kanske inte skall lyssna alltför mycket på det jag säger😶

Hör vad du säger 🙂 Är det så mycket höga frekvenser att de blir jobbigt att lyssna på? Att det liksom skär sig i öronen?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Hasselsnoken said:

Nä inte särskilt, men det hade låtit bättre om man drar ned där. Men ändå bra jobbat!

Tack! Har producerat i ungefär 2 år och är 14 år, och Avicii började när han var 16-17 år så man har några år till godo 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat! Tycker du är väldigt duktig på effekter och build ups/drops. Om du vill utvecklas mer så skulle jag säga att när du är hemma och leker med musikprogrammet så försök att leka mer med att göra egna samples/synth-ljud. Kanske skriva en sångmelodi och om du inte kan sjunga så kanske det finns någon i din klass som kan? Kanske någon kompis kan spela något instrument så du kan göra en melodi och spela in? Hur man lägger sång med effekter osv är en hel teknik i sig och jättekul att leka med/lära sig. Utmana dig själv med att göra andra genrer, kanske en långsam elektronisk låt? Bara lite tips på vad du kan göra för att utmana dig själv och utvecklas, med allt det sagt så är du jätteduktig. Fortsätt så!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minutes ago, davarinho said:

Bra jobbat! Tycker du är väldigt duktig på effekter och build ups/drops. Om du vill utvecklas mer så skulle jag säga att när du är hemma och leker med musikprogrammet så försök att leka mer med att göra egna samples/synth-ljud. Kanske skriva en sångmelodi och om du inte kan sjunga så kanske det finns någon i din klass som kan? Kanske någon kompis kan spela något instrument så du kan göra en melodi och spela in? Hur man lägger sång med effekter osv är en hel teknik i sig och jättekul att leka med/lära sig. Utmana dig själv med att göra andra genrer, kanske en långsam elektronisk låt? Bara lite tips på vad du kan göra för att utmana dig själv och utvecklas, med allt det sagt så är du jätteduktig. Fortsätt så!

Ja jag just nu vill jag försöka testa olika genrer och experimentera med att hitta ett "eget" sound. Vet dock att det tar lång tid att hitta. Men absolut, håller med dig. Ska försöka börja experimentera lite mer. Nu är det lite för mycket kopiera Avicii....... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker du ska fortsätta att försöka kopiera Avicii, det är det absolut bästa sättet att lära sig på. Sakta men säkert kan du experimentera med din egna stil och använda lite Avicii knep här och där. Det är ju i princip så alla lär sig. Kolla på Kygo, hans första låt som ligger ute på Spotify heter "epsilon" och är grovt inspirerad av Aviciis äldre sound. Det blev något av Kygo också tillslut 😂. Jag försöker personligen lära mig på det sättet, först kopiera andras sound och sedan ta med mig de knepet som jag gillar in i min egna musik.

Angående din låt så är det som du säger, en Avicii kopia, men det är absolut inget fel med det, snarare tvärtom. Jag tycker det låter väldigt likt hans äldre stil, på ett väldigt välgjort sätt, och det är en komplimang i sig. Mitt enda tips är att fortsätta nöta. Du kan uppenbarligen redan den stilen bra, så testa något nytt, försök typ göra en Avicii låt i "true" stilen från 2013 och se vad du kan lära dig från det. Fortsätt bara göra musik så blir det nog kanon!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...