VayzeriA Postat 14 december 2019 Postat 14 december 2019 Trevlig helg pĂ„ Er alla :-) Ligger nu kanske pĂ„ fel fack att diskutera detta, men ska nu mot min vilja skaffa W10 nu nĂ€r 7 slutar med uppdatering/support. vill inte ha nĂ„got dĂ€remellan. Men ni som anvĂ€nder detta; * Hur upplever ni arbetet i era DAWs. *Hur funkar W att "jobba" i ? *Har ni "Skalat" funktioner m.m för att göra det mindre fult och spara lite processorkraft ? * Har kollat efter möjligheter att byta "Skins" sĂ„ det ser mer ut som Xp / W7 men finns bara utomstĂ„ende alternativ som verkar vara lite skev att anvĂ€nda?  Men priset dĂ„? Komplett m.fl tar över 1000-lappen för detta medans andra tar 300-400:- för en version att ladda ner. Vad Ă€r bĂ€sta anser ni? HĂ„dvara per post eller mjukavara i e-post? Mina egna tankar och "vĂ€rderingar" angĂ„ende detta gĂ„r isĂ€r och emot. Behöver en tomtespark dĂ€r det behövs ! Hej Ă„ ho-ho-ho,med glögg! Â
joachime Postat 14 december 2019 Postat 14 december 2019 Jag uppgraderade en dator frÄn W7 till W10 för bara nÄgra veckor sedan. Kostnadsfritt. Utgick frÄn den hÀr artikeln: https://www.zdnet.com/article/heres-how-you-can-still-get-a-free-windows-10-upgrade/
crillemannen Postat 14 december 2019 Postat 14 december 2019 Tro't eller ej men du kan köra W10 utan license helt lagligt. Bara tanka ner och installera.  W10 fungerar utmĂ€rkt, haft noll strul dock gĂ„r det inte stĂ€nga av uppdateringar vilket Ă€r oerhört störande.Â
joachime Postat 14 december 2019 Postat 14 december 2019 Rent kosmetiskt tycker jag inte det Àr jÀttestor skillnad mellan OS-versionerna. Startmenyn Àr större och kÀnns lite bloatig. Men Ä andra sidan erbjuder den nÄgra (för mig) anvÀndbara funktioner. Som att gruppera program utifrÄn funktion (Audio apps, Utilities, Entertainment etc). 1
crillemannen Postat 14 december 2019 Postat 14 december 2019 Just nu, joachime said: Rent kosmetiskt tycker jag inte det Àr jÀttestor skillnad mellan OS-versionerna. Startmenyn Àr större och kÀnns lite bloatig. Men Ä andra sidan erbjuder den nÄgra (för mig) anvÀndbara funktioner. Som att gruppera program utifrÄn funktion (Audio apps, Utilities, Entertainment etc). Ja interfacet Àr sÄpass likt w7 sÄ du vÀnjer dig efter nÄgon timmas anvÀndning. 1
VayzeriA Postat 14 december 2019 TrĂ„dstartare Postat 14 december 2019 LĂ„ter vĂ€l inte sĂ„ tokigt som jag tĂ€nkte mig dĂ„ faktiskt. MĂ„ste köpa ny disk pĂ„ samma gĂ„ng. Blir en sprillans SSD! Borde inte vara nĂ„gra större problem att installera nu OS pĂ„ den nya disken?.... fixar vĂ€l till det sĂ„ fort nya disken anlĂ€nder.  Tack sĂ„ lĂ€nge fellows đ
Neosus Postat 14 december 2019 Postat 14 december 2019 1 timme sedan, crillemannen said: W10 fungerar utmĂ€rkt, haft noll strul dock gĂ„r det inte stĂ€nga av uppdateringar vilket Ă€r oerhört störande. HĂ„ller med!Â
GÀst Postat 14 december 2019 Postat 14 december 2019 StÀng av wifi och dra ur nÀtverks sladden dÄ blir det svÄrt för MS att hitta den. Skaffa sen en billig laptop till surf
crillemannen Postat 14 december 2019 Postat 14 december 2019 1 timme sedan, pop53 said: StĂ€ng av wifi och dra ur nĂ€tverks sladden dĂ„ blir det svĂ„rt för MS att hitta den. Skaffa sen en billig laptop till surf Jag hade datorn offline i flera Ă„r men nu nĂ€r jag bara har ett mix rum Ă€r det gött att vara online.  Dock kĂ€ndes datorn alltid frĂ€schare offline. Dvs nu mĂ€rker man att den blir segare över tid.Â
GĂ€st Postat 14 december 2019 Postat 14 december 2019 Ja visst Ă€r det gött och samtidigt jĂ€kligt praktiskt att kunna hoppa ut pĂ„ nĂ€tet. Jag vet inte om det hjĂ€lper pĂ„ riktigt men en av anledningarna till att jag kör OS X pĂ„ PC Ă€r att det ska vara svĂ„rare att fĂ„ virus med OS X men sen hör jag frĂ„n Windows anvĂ€ndare att Win 10 Ă€r bra pĂ„ virus ocksĂ„ sĂ„ dĂ€rom tvistar de lĂ€rde tydligen đ. Den största anledningen för mig Ă€r egentligen gammal vana och vissa program som inte finns för win och viss hĂ„rdvara som inte kan stoppas i en riktig mac lĂ€ngre.
HomerJSimpsson Postat 15 december 2019 Postat 15 december 2019 Hadde problem med W10 dÄ den inte stödde Grafik och nÀtverkskortet (Microsoft tyckte vÀl att de var för gamla) sÄ jag kör W8.1 utan problem. Har dock ett gammalt USB Microskop och en USB webcamera som det inte finns drivers lÀngre)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.