Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Trevlig helg pÄ Er alla :-)

Ligger nu kanske pÄ fel fack att diskutera detta, men ska nu mot min vilja skaffa

W10 nu nÀr 7 slutar med uppdatering/support. vill inte ha nÄgot dÀremellan. Men ni som anvÀnder

detta;

* Hur upplever ni arbetet i era DAWs.

*Hur funkar W  att "jobba" i ?

*Har ni "Skalat" funktioner m.m för att göra det mindre fult och spara lite processorkraft ?

* Har kollat efter möjligheter att byta "Skins" sÄ det ser mer ut som Xp / W7 men finns bara 

utomstÄende alternativ som verkar vara lite skev att anvÀnda?

Men priset dÄ? Komplett m.fl tar över 1000-lappen för detta medans andra tar 300-400:- för en version att ladda ner.

Vad Àr bÀsta anser ni? HÄdvara per post eller mjukavara i e-post?

Mina egna tankar och "vÀrderingar" angÄende detta gÄr isÀr och emot. Behöver en tomtespark dÀr det behövs !

Hej Ä ho-ho-ho,med glögg!

Annons
Postat

Tro't eller ej men du kan köra W10 utan license helt lagligt.  Bara tanka ner och installera. 

W10 fungerar utmÀrkt, haft noll strul dock gÄr det inte stÀnga av uppdateringar vilket Àr oerhört störande. 

Postat

Rent kosmetiskt tycker jag inte det Àr jÀttestor skillnad mellan OS-versionerna. Startmenyn Àr större och kÀnns lite bloatig. Men Ä andra sidan erbjuder den nÄgra (för mig) anvÀndbara funktioner. Som att gruppera program utifrÄn funktion (Audio apps, Utilities, Entertainment etc). 

• Gilla 1
Postat
Just nu, joachime said:

Rent kosmetiskt tycker jag inte det Àr jÀttestor skillnad mellan OS-versionerna. Startmenyn Àr större och kÀnns lite bloatig. Men Ä andra sidan erbjuder den nÄgra (för mig) anvÀndbara funktioner. Som att gruppera program utifrÄn funktion (Audio apps, Utilities, Entertainment etc). 

Ja interfacet Àr sÄpass likt w7 sÄ du vÀnjer dig efter nÄgon timmas anvÀndning. 

• Gilla 1
Postat

LÄter vÀl inte sÄ tokigt som jag tÀnkte mig dÄ faktiskt. MÄste köpa ny disk pÄ samma gÄng. Blir en sprillans SSD!

Borde inte vara nÄgra större problem att installera nu OS pÄ den nya disken?.... fixar vÀl till det sÄ fort nya disken anlÀnder.

Tack sĂ„ lĂ€nge fellows 😃

Postat
1 timme sedan, crillemannen said:

W10 fungerar utmÀrkt, haft noll strul dock gÄr det inte stÀnga av uppdateringar vilket Àr oerhört störande. 

HÄller med! 

Postat

StÀng av wifi och dra ur nÀtverks sladden dÄ blir det svÄrt för MS att hitta den. Skaffa sen en billig laptop till surf

Postat
1 timme sedan, pop53 said:

StÀng av wifi och dra ur nÀtverks sladden dÄ blir det svÄrt för MS att hitta den. Skaffa sen en billig laptop till surf

Jag hade datorn offline i flera Är men nu nÀr jag bara har ett mix rum Àr det gött att vara online. 

Dock kÀndes datorn alltid frÀschare offline. Dvs nu mÀrker man att den blir segare över tid. 

Postat

Ja visst Àr det gött och samtidigt jÀkligt praktiskt att kunna hoppa ut pÄ nÀtet.

Jag vet inte om det hjĂ€lper pĂ„ riktigt men en av anledningarna till att jag kör OS X pĂ„ PC Ă€r att det ska vara svĂ„rare att fĂ„ virus med OS X men sen hör jag frĂ„n Windows anvĂ€ndare att Win 10 Ă€r bra pĂ„ virus ocksĂ„ sĂ„ dĂ€rom tvistar de lĂ€rde tydligen 😁.

Den största anledningen för mig Àr egentligen gammal vana och vissa program som inte finns för win och viss hÄrdvara som inte kan stoppas i en riktig mac lÀngre.

Postat

Hadde problem med W10 dÄ den inte stödde Grafik och nÀtverkskortet (Microsoft tyckte vÀl att de var för gamla) sÄ jag kör W8.1 utan problem. Har dock ett gammalt USB Microskop och en USB webcamera som det inte finns drivers lÀngre)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.