Jump to content
Annons

Dessa jeffla Windows 10...


vayzeria

Recommended Posts

Trevlig helg på Er alla :-)

Ligger nu kanske på fel fack att diskutera detta, men ska nu mot min vilja skaffa

W10 nu när 7 slutar med uppdatering/support. vill inte ha något däremellan. Men ni som använder

detta;

* Hur upplever ni arbetet i era DAWs.

*Hur funkar W  att "jobba" i ?

*Har ni "Skalat" funktioner m.m för att göra det mindre fult och spara lite processorkraft ?

* Har kollat efter möjligheter att byta "Skins" så det ser mer ut som Xp / W7 men finns bara 

utomstående alternativ som verkar vara lite skev att använda?

 

Men priset då? Komplett m.fl tar över 1000-lappen för detta medans andra tar 300-400:- för en version att ladda ner.

Vad är bästa anser ni? Hådvara per post eller mjukavara i e-post?

Mina egna tankar och "värderingar" angående detta går isär och emot. Behöver en tomtespark där det behövs !

Hej å ho-ho-ho,med glögg!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rent kosmetiskt tycker jag inte det är jättestor skillnad mellan OS-versionerna. Startmenyn är större och känns lite bloatig. Men å andra sidan erbjuder den några (för mig) användbara funktioner. Som att gruppera program utifrån funktion (Audio apps, Utilities, Entertainment etc). 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu, joachime said:

Rent kosmetiskt tycker jag inte det är jättestor skillnad mellan OS-versionerna. Startmenyn är större och känns lite bloatig. Men å andra sidan erbjuder den några (för mig) användbara funktioner. Som att gruppera program utifrån funktion (Audio apps, Utilities, Entertainment etc). 

Ja interfacet är såpass likt w7 så du vänjer dig efter någon timmas användning. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter väl inte så tokigt som jag tänkte mig då faktiskt. Måste köpa ny disk på samma gång. Blir en sprillans SSD!

Borde inte vara några större problem att installera nu OS på den nya disken?.... fixar väl till det så fort nya disken anländer.

 

Tack så länge fellows 😃

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, pop53 said:

Stäng av wifi och dra ur nätverks sladden då blir det svårt för MS att hitta den. Skaffa sen en billig laptop till surf

Jag hade datorn offline i flera år men nu när jag bara har ett mix rum är det gött att vara online. 

 

Dock kändes datorn alltid fräschare offline. Dvs nu märker man att den blir segare över tid. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst är det gött och samtidigt jäkligt praktiskt att kunna hoppa ut på nätet.

Jag vet inte om det hjälper på riktigt men en av anledningarna till att jag kör OS X på PC är att det ska vara svårare att få virus med OS X men sen hör jag från Windows användare att Win 10 är bra på virus också så därom tvistar de lärde tydligen 😁.

Den största anledningen för mig är egentligen gammal vana och vissa program som inte finns för win och viss hårdvara som inte kan stoppas i en riktig mac längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hadde problem med W10 då den inte stödde Grafik och nätverkskortet (Microsoft tyckte väl att de var för gamla) så jag kör W8.1 utan problem. Har dock ett gammalt USB Microskop och en USB webcamera som det inte finns drivers längre)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...