Jump to content
Annons

Spara filer, formatering, uppdatering


Fismumriken

Recommended Posts

Hejsan!

Installerade just en ny SSD i datorn som jag hade tänkt klona den gamla hårddisken till. Detta gick inte som tänkt, utan får installera Windows på nytt på den nya hårddisken. Men det är nog lika bra då hårddisken inte varit formaterad sen ny (typ 10 år gammal).

Jag har i dagsläget Cubase 5 som jag använt sen.... ja typ 8-10 år tillbaka? I vilket fall så är det ju en massa filer lite härs och tvärs på hårddisken. Nåt jag bör tänka på att spara i filväg, och vart brukar dessa ligga? Kommer det bli några komplikationer att öppna dessa gamla filer med ett uppdaterat Cubase? Tänker att det är väl dags för Cubase 10.5 när man ändå ska installera om allt.

Som sagt, vad ska man tänka på för att inte göra bort sig fullständigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Livsfarlig fråga att svara nej på...

EN sak att tänka på är att OM du har 32-bitars-pluggar i dina gamla projekt så lär det blir problem att få igång de projekten (utan massa arbete med bryggor osv). Byter du enhet på disken (tex från D:\ till E:\) så kommer du sannolikt få problem med sökvägar vid öppning av projekt.

Sen är det nog en massa andra minor som väntar på att hittas... MEN, har du kvar all info/filer så går allt att fixa

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag raderade just allt i detta inlägg då jag bestämde mig hur jag skulle göra.

Jag installerade om Windows igår på en ny hårddisk samt formaterade den gamla. Så nu är jag på ruta ett igen. Cubase 10.5 har laddats ned under natten och ska antagligen aktiveras ikväll eller imorgon.

Men nu till ett par frågor. Är 10.5 smartare än 5? För i 5:an kommer jag ihåg att jag var tvungen att lägga VST-pluggarna i specifika mappar. Är det samma här? 

Cubase blir installerat på SSD-disken. Kan jag använda HDD-disken till lagring av projekt och ljudfiler eller är det bara dumt?

Redigerat av Fismumriken
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...