Jump to content
Annons

Ny låt: I'm Not Like Your Other Boyfriends


Recommended Posts

Hej,

Har precis laddat upp en ny låt som jag gärna skulle vilja ha feedback på.

Det är första gången jag gjort en mer renodlat "elektronisk låt", dvs medvetet valt bort gitarrer och andra "riktiga" instrument 🙂

Texten är kanske lite cheesy, men det är ju pop så... 🙂

Som sagt tacksam för feedback.

Mvh

/Stefan

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sorry men för mig låter det som om tonerna kommer från en keyboard från tidigt 90tal. När det sjungs verkar bakgrunden blir lite dovt eller tystare, men jag har inte lyssnad ordentligt, för nu ska ungarna ha sallad ....

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag skulle vara som dig, skulle jag nog använda instrument. För gör man med elektroniska ljud, då gäller det att ljuden håller hög kvalité , så är det naturligtvis även om man använder elektroniska ljud som ska låta som faktiska instrument. Det behövs väldigt bra kvalité för att det ska låta bra. 

I det här fallet, musiken inte riktig tajt, vilket bitvis får mina tankar till Nintendo-tv spel. Förlåt. Men bitvis blir musiken välsigt 80-90 tal. 

Du har en bra grundidé. Inget fel med  den. Men i detta fall skulle jag nog arbeta med instrument, eller komplettera med instrument. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt, påminner lite om Alan Parson Project i vissa partier. Jag kan hålla med de andra att ljuden låter lite vintage, men mixar man såna ljud bra så funkar väl även de - en bra låt är en bra låt - och annars är det  ju bara testa att göra en annan version med nya ljud om man känner för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...