Jump to content
Annons

Test: SSL G384 / Tk bc1 / plugins


crillemannen

Recommended Posts

Tjo, 

 

Jag fick tillfälle att låna en Vintage SSL Fx G384 kompressor. Byggd på riktigt vis och samma som sitter i 4k borden. Jag har själv 2st HW kloner och jag har även inkluderat waves och the glue I testet. 

 

Testet är utfört på så vis att jag körde en sinus ton först så jag såg att alla komprimerade lika mycket. Förutom att alla har sitt sound så tog de lite olika mycket gain reduction. Troligtvis pga av hur de hanterar subbasen. 

Alla filer är Lufs gain matchade. Det finns även den oprocessade filen i mappen. 

 

Vore kul att höra vad ni tycker 🙂

 

https://drive.google.com/folderview?id=1mIYOkGcbX0X17j1mioe4W50z243_XQvv

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
On 2019-06-13 at 15:05, mixamannen said:

Jag gillar 384 bäst följt av klonen. 🙂

Värt att notera att mjukvaran funkar ju den med. Men jäklar vad jobbigt att hårdvara är ..lite bättre på nåt vis.

(Hoppas du inte har blandat ihop filerna och jag har gjort bort mig ha ha.)

Haha nix här blandas inte! 

 

Håller med. Ska se om jag kan installera HP filter på klonen då kan den nog vara riktigt trevlig.

 

Jag mailade Thomas på Tk och han sa att de justerat knät på kompressorn på senare revisioner för man hör verkligen det snävare knät på g384. 

 

Jag har även chans att kanske byta ut vca mot gamla dbx i klonerna. Ska bli riktigt intressant och se om det är det som gör mid pushen på g384

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...