Jump to content
Annons

Feedback på ny låt pop/rock. 2 versioner. Uppdaterad!


Recommended Posts

Hej! Jättetack för all Feedback, nyttigt som fan!  Skulle vilja störa er alla en sista gång, iaf gällande denna låt? så här kommer 2 st versioner av ”I din hand” version A samt B. 

Skulle bli sjukt glad om någon ville lyssna på dessa 2 och tycka till om vilken som låter bäst samt om det ör något som inte låter bra etc. vi vill egentligen bara släppa den nu och gå vidare??

A:

https://drive.google.com/file/d/100zkRkXcW8yiAIK2dLn4ls7jy0An7yGt/view?usp=drivesdk

 

B:

https://drive.google.com/file/d/1VOEP_M1lWT-LMO49YuKkSUUSmEaedqGg/view?usp=drivesdk

 

 

Ha det gott!

/Cris

 

Tja vore trevligt att få lite feedback på en ny låt vi precis blivit ”klara” med. 

 

https://drive.google.com/file/d/1ctYvtKJ3lK58ZjUq21wpvN7h0HtqmAkc/view?usp=drivesdk

 

vore skitkul att få höra vad ni tycker, vad som är bra, mindre bra etc. 

 

Tack så länge! 

 

/Cris

Redigerat av crisundell
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

SuperNice, jag gillar den !  Men, i min stereo låter basen konstigt. Det är som om nån i mixern försökt trycka tillbaks dem eller lagt nått filter på den. Jämfört med Egitarren som känns 'live' är basen mer som efteråt pålaggt från band ... Har försökt höja och sänka basen men det påverkade inte den där dova 'bakgrunds' basen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mix mässigt så är det alldeles för komprimerat på fel sätt. Speciellt trummorna. För mycket subb i kicken så det låter som hela mixen duckar. Lite väl mycket midi feelingen på trummorna!? 

 

Helt ok låt, men låter som soundet är lite trevande. Tar ni hjälp av någon som sätter ett bra sound så kan det bli nog kanon. Allt måste låta så jäkla bra idag om det ska få något genomslag. Men sången är go och jag tycker det finns bra potential. 

 

Kör hårt!! 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, HomerJSimpsson säger:

SuperNice, jag gillar den !  Men, i min stereo låter basen konstigt. Det är som om nån i mixern försökt trycka tillbaks dem eller lagt nått filter på den. Jämfört med Egitarren som känns 'live' är basen mer som efteråt pålaggt från band ... Har försökt höja och sänka basen men det påverkade inte den där dova 'bakgrunds' basen.

 

Tusen tack för feedback och kul att du gillar låten. Nu har vi redan lagt ut den, men det är väldigt nyttigt att få åsikter! Ska lyssna på basen mer noggrant så man kan åtgärda sådant på andra låtar i framtiden! Ska sägas att detta är typ 5 låten vi spelar in och mixar själva så det finns verklig en hel del att lära?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, crillemannen säger:

Mix mässigt så är det alldeles för komprimerat på fel sätt. Speciellt trummorna. För mycket subb i kicken så det låter som hela mixen duckar. Lite väl mycket midi feelingen på trummorna!? 

 

Helt ok låt, men låter som soundet är lite trevande. Tar ni hjälp av någon som sätter ett bra sound så kan det bli nog kanon. Allt måste låta så jäkla bra idag om det ska få något genomslag. Men sången är go och jag tycker det finns bra potential. 

 

Kör hårt!! 

Tack som fan för feedback! Trummorna är inspelade av trummis på digitaltrummor, ljudet är dock från mjukvaran. Vi är liksom skitnöjda med trumljudet, men så har vi nog inte tänkt på hur den påverkar resten av låten. Vi ville bara ha feta trummor liksom. Jag är verkligen nybörjare på mixning, men det är jättebra med feedback så man kan lära sig av ”sina” misstag. Har haft jätteproblem med essen på denna låt, har köpt en ny rör-Mic nu och upplever att den sitter mycket bättre i mixen redan från början. Man lär sig av att nöta lite. 

 

Men som sagt! Jättetack för feedback! 

/Cris 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja verkligen bra låt och bra sångare! Ljudet är mindre bra som sagt. Kör hellre mixen utan kompressor än att ha den så där pumpande. Jämför med låtar ni gillar i samma genre som är proffsigt producerade så hör ni skillnaden. Synd att slösa en så bra låt och framförande på en så dålig produktion. Men bra jobbat musikaliskt! ?

Link to comment
Dela på andra sajter

TACK! Kul att du tycker om låten! 

Eftersom alla ”gnäller” som fan,  så har jag nu gjort ett försök att pilla ?

Jag har ändrat lite på basen och även kompressorer på mixbussen. 

Skulle vara kul om ni har lust att lyssna på den nya versionen och kanske få veta om det låter bättre/sämre/ eller fortfarande skit ?

 

Länk kommer. 

 

Ha det fint och än en gång tack!

 

/Cris

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
På 2019-03-31 på 11:48, crisundell säger:

Tack som fan för feedback! Trummorna är inspelade av trummis på digitaltrummor, ljudet är dock från mjukvaran. Vi är liksom skitnöjda med trumljudet, men så har vi nog inte tänkt på hur den påverkar resten av låten. Vi ville bara ha feta trummor liksom. Jag är verkligen nybörjare på mixning, men det är jättebra med feedback så man kan lära sig av ”sina” misstag. Har haft jätteproblem med essen på denna låt, har köpt en ny rör-Mic nu och upplever att den sitter mycket bättre i mixen redan från början. Man lär sig av att nöta lite. 

 

Men som sagt! Jättetack för feedback! 

/Cris 

 

Det är så att trummor är det svåraste som finns att mixa bra och bas för att det ska låta proffsigt. Nåja hellre en sämre mix och en bra låt än tvärtom för det är ingen som orkar lyssna på en dålig låt ändå. Eftersom ni ändå satsar så satsa på att få låtarna en proffsmix.  Är definitivt värt det här skulle jag säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, Die Hard säger:

Det är så att trummor är det svåraste som finns att mixa bra och bas för att det ska låta proffsigt. Nåja hellre en sämre mix och en bra låt än tvärtom för det är ingen som orkar lyssna på en dålig låt ändå. Eftersom ni ändå satsar så satsa på att få låtarna en proffsmix.  Är definitivt värt det här skulle jag säga.

Jo det förstås, saken är att vi har en begränsad budget och tid, så även om det vore Sjukt kul om folk gillar det vi gör så har vi inte riktigt medel för att satsa allt på detta. Sen tycker jag det är roligt att pilla själv, dock så borde vi nog försöka samarbeta mer med fler, som är duktigare på allt det där vi inte kan. ?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...