Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2019 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
4 timmar sedan, slejnard said:

Vart lite ost å checksxxxs (kex) pd! Hur uttalar ni chex? Jag säger som det stavas ... KEX! 

KHECKS!

 

4 timmar sedan, Neosus said:

Vilken ost? 

Vad är det för pålägg..?😑

1 timme sedan, slejnard said:

Inte 😮 

Joråh. Du fick den för att...

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, Neosus said:

Jag är i en jäkla downperiod nu när det gäller att spela in musik. 

Hur brukar du göra Slej? Tvingar du dig själv att spela in när/om du hamnar i downperioder? Eller bara väntar ni tills lusten faller på? 

Hur gör ni? 

 

Tråkigt där neo! 
 

För mig är det som så att jag inte ägnar så mycket tid som man kan tro. Det är så mycket annat som ska grejsas med! Tror att det gör mig väldigt produktiv när jag väl sitter. Sitter oftast när sambon är borta. Du kanske skulle kunna sätta in i ett schema att tex fredagar kl 18 ska jag prodda oavsett känsla så får de spontana stunderna bli bonus?

Vi kanske kunde göra nåt colab? Om jag gör en grund så kan du prodda tex trummor? Eller om du vill spela in en cover så kan jag prova lägga sång 🎤 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, drloop said:

Pillar med nåt nästan varje dag. Det är en grymt rolig hobby!

De e kanske de man ska göra.. Pilla lite varje dag!

Brukar du få inspiration i ljuden och mixandet eller sitter du för att skriva låtar? Eller kombination av alla? 

Själv brukade jag sitta med snuttar och mixar tills öronen blöder... och sedan tröttnar jag och får därefter 300000 olika snuttar istället.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, slejnard said:

Tråkigt där neo! 
 

För mig är det som så att jag inte ägnar så mycket tid som man kan tro. Det är så mycket annat som ska grejsas med! Tror att det gör mig väldigt produktiv när jag väl sitter. Sitter oftast när sambon är borta. Du kanske skulle kunna sätta in i ett schema att tex fredagar kl 18 ska jag prodda oavsett känsla så får de spontana stunderna bli bonus?

Jo men det är kanske det man ska göra, sätta upp ett litet schema! 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

@Neosus Trist med downperiod🙁 Jag, till skillnad från Slej, tycker inte om scheman😮 För mig dödar det all form av skaparglädje och inspiration. 
Däremot att göra någon fysisk aktivitet; löpning, power walk, vanlig skogspromenad e t c brukar hjälpa när jag kört fast i musikskapandet. Det frigör adrenalin och endorfiner så det står härliga till och det i sin tur triggar mitt skapande.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, slejnard said:

Jag menar inte att jag kör efter schema men det kan vara en väg att tvinga sig att bli kreativ. Håller med om att göra nåt helt annat kan få igång en. Men löpning? 😄 nej tack! 😆

Mm förstår hur du menar men tror inte på att tvinga sig in i kreativiteten.

Okej, för er old boys kanske det räcker med att gå ut till brevlådan och tillbaka😛

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
42 minuter sedan, CHAE said:

Mm förstår hur du menar men tror inte på att tvinga sig in i kreativiteten.

Okej, för er old boys kanske det räcker med att gå ut till brevlådan och tillbaka😛

Da fuck! Vad är det för påhopp! Går ut med soporona och får energi för att skriva en rocklåt. Springer jag en mil så kan jag göra en bra syntlåt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
6 timmar sedan, Neosus said:

De e kanske de man ska göra.. Pilla lite varje dag!

Brukar du få inspiration i ljuden och mixandet eller sitter du för att skriva låtar? Eller kombination av alla? 

Själv brukade jag sitta med snuttar och mixar tills öronen blöder... och sedan tröttnar jag och får därefter 300000 olika snuttar istället.

 

 

Snuttar är bra. Till slut blir en snutt tillräckligt ok för att jag skall göra klart den.

Just nu testar jag den här tex. 

 

Sakta men säkert bygger det på och kanske kan bli en bra låt

 

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, drloop said:

Snuttar är bra. Till slut blir en snutt tillräckligt ok för att jag skall göra klart den.

Just nu testar jag den här tex. 

 

Sakta men säkert bygger det på och kanske kan bli en bra låt

 

Men det låter ju bra! Använder du Reason eller? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...