Jump to content
Annons

Midimapper i "SI-bass guitar"


damien thorne

Recommended Posts

Finns det nån Midimapper i "SI-bass guitar" liknande som det finns till trummorna?

Jag brukar ladda ner guitar pro filer och göra om dom till midifiler. Dom öppnar jag i Sonar Platinum och behåller bara trummor och bas (spelar alla elgitarrer själv).

Problemet jag har är att dom mörkaste tonerna inte hörs på basen när jag spelar upp låten.

Tidigare löste jag det med att flytta upp alla dom mörkaste en oktav, men vill helst slippa det jobbet.

När jag öppnar upp basen i SL-bass guitar och klickar på E-strängen så hörs tonen, men inte när jag spelar upp låten.

Kanske kan man lösa detta i en midimapper?

Redigerat av damien thorne
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

För att ändra alla noter i ett track, se till att MIDI-spåret är markerat och i inspektorn sätt fältet Key+ till 12 för en oktavs höjning. Om du använder ett Simple Instrument Track måste du först se till att tabben MIDI är markerad i inspektorn för att kunna se fältet Key+.

Om du bara vill ändra individuella noter och inte alla noter i spåret kan du dubbelklicka på MIDI-klippet så att du kommer till Piano Roll View, markera exakt de noter du vill justera och sen dra dem en oktav uppåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...