Jump to content
Annons

Feedback sökes!


Recommended Posts

Annons

Skön låt mannen! Dock är det i princip samma slinga 3 gånger om vilket gör att det enligt mig blir enformigt och tråkigt att lyssna på. Lite mer variation hade varit bra tycker jag :). Annars, fortsätt jobba hårt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag är i alla fall nöjd med mixen/mastern (eftersom ni inte verkar upptäcka något större fel med den). Jag är också nöjd med min sound-design. Jag håller med om att jag kunde ha lagt in mer variation, och det tänkte jag göra. På det 3dje dropet lade jag in en ny bas-gång. Men jag hade det svårt att få den att låta som jag ville så jag raderade helt enkelt den. Jag tycker att ''off-drop'' sektionerna kunde ha en mer mörk ton eftersom att jag tycker att det skulle matcha drop sektionerna mer, men annars är jag nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, Manne Östling säger:

Och angående volym skillnaderna. Jag ville få mitt drop att verka mer ''köttigt'' if you know what I mean. Jag kanske överdrev lite dock :(.

Jag fattar precis! Kanske funkar att höja volymen och använda ett high pass filter så basen fortfarande smäller till ordentligt vid droppet? Ibland räcker det med att skära bort frekvenser för att få till fet kontrast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...