Jump to content
Annons

Adam A7x Vs Genelec 8040 bättre mixar?


TripMan

Recommended Posts

Adam A7x Vs Genelec 8040 bättre mixar?

Vilka är mer lättare att få bra mixar på.

Vad jag vet följer det med en mic och något program för att ställa in Genelec för det rummet du sitter och det kan vara en stor fördel.

Tycker mig höra när jag testat båda att Genelec låter mer dov och tight bass men Adam låter mer öppen och mer fladdrande bas.

Vilka är bäst tror ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
På 5/8/2018 på 06:59, TripMan säger:

Adam A7x Vs Genelec 8040 bättre mixar?

Vilka är mer lättare att få bra mixar på.

Vad jag vet följer det med en mic och något program för att ställa in Genelec för det rummet du sitter och det kan vara en stor fördel.

Tycker mig höra när jag testat båda att Genelec låter mer dov och tight bass men Adam låter mer öppen och mer fladdrande bas.

Vilka är bäst tror ni?

Det är Genelec 8340 du tänker på ang. rumskorrigeringen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Som tidigare nämnt så gör akustiken i rummet du sitter i otroligt mycket, satsa på fixa akustiken först om du inte redan gjort det.
Får du tag på ett beggat par Egg 150 så är dom ett redigt steg upp från både A7x och 8040. Men om du ställt in dig på dom två så är svaret, den som passar dig bäst. Dom låter väldigt olika men ändå lika bra och har gjort bra mixar i både genelec och adam-monitorer. Har själv ett par Adam A7 som andra lyssning i studion. Köp/låna hem båda och testa dom i ditt rum och behåll dom du gillar bäst.
Kan varmt rekommendera Sonarworks för högtalar/hörlurs-korrigering. Du kommer däremot inte ifrån att behandla akustiken oavsett vilken mjukvara man använder. Däremot otroligt bra för att få till dom sista procenten i lyssningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...