Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag hade en mobil studio till att börja med där jag använde ADAT:s samt en Promix001 som mixerbord. Jag behövde därför (ett gäng) separata mickpramps .

Började på att bygga en egen model med hjälp av en SSM-krets (2017) men kom sedan på en (brilliant?) idé. På Mackie första 16-kanals (1604 tror jag att den hette) fanns det bara mickpreamps på 6 kanaler. Man fick sedan köpa till de andra tio ifall man vile ha på alla kanaler. Jag köpte tre såna moduler och byggde en speciallåda till den. Den hann aldrig bli färdigbyggd innan jag köpte ett annat mixerbord och således inte behövde den längre. JAg hann dock testa den med en modul i och den funkar utmärkt. Skall man ha den till +4db utrustning behöver man kompletera med ett utgångssteg för att få upp nivån något. Den är oxo bara oballad ut nu. För att bli komplett behöver man en nätdel med +/- 15-18 V samt +48 V för fantommatning. 30 kanaler med Mackies berömda mickpreamp är väl inte fy skam eller..... 😆

Vet att det finns köp & säljforum men kände att det var lättare att hitta nån elektronikintresserad här...

MVH

Mattias

Annons
Posted

Ja ....om man vill bygga en egen låda kan jag sälja dem styckvis oxo... Min låda blev för övrigt något för stor.... 4 HE och alldeless för djup....

Jag kan se om jag kan fota av dem o lägga upp (eller skicka) en bild senare...

Tyckte bara det var synd att de låg till ingen använding. De kostade 2500:- styck då.... Vet inte vad det kan vara värt

Det är ju lite pill men man får ju en helvetes massa preamps för lite pengar. Och mackie låter ju i alla fall tokmycket bättre än Behringer och sån skit.... ...ursäkta alla behringeranvändare men vid en A-B-test så trodde jag allvarligt att det var nån fel på micken... så illa tycker jag det låter.

Posted (edited)

på tal om byggprojekt så finns det en väldigt kompetentsida där vi är några som samlats från flertalet olika forum

http://khz.se/forum/

Välkommna

EDIT: Hur ser modulerna ut? Varför inte bygga ett större mixerbord, skaffa reglar, EQ osv, Sounden ville ju dra igång något sådant projekt om jag inte missminner mig helt.

EDIT2: Vad skulle du ha för dessa 3st á 10 kanaler?

Edited by Esset