Jump to content
Annons

Reflektion gÀllande uppdateringen av forumet


Jon Rinneby

Recommended Posts

God vÀnner.

Det har, som ni alla Àr vÀl medvetna om vid det hÀr laget, hÀnt en del med forumet pÄ senaste. Först flyttade vi över till en ny server, följt av en större uppdatering och en helt ny design. Detta har tyvÀrr medfört en del komplikationer som varit svÄra att förutse.

Med anledning av detta har jag full förstÄelse för den frustration som mÄnga av er kÀnner och jag tar pÄ mig skulden gÀllande att Äterkopplingen borde varit bÀttre.

Samtidigt vill jag understryka att mitt jobb som admin endast handlar om att sköta om sjÀlva forumet och dess medlemmar. Att en god ton hÄlls och att de trÄdar som skapas har ett relevant innehÄll för lÀsarna. Jag kan alltsÄ varken pÄverka uppdateringar eller hur dessa sköts, detta ligger utanför min kunskap och arbetsuppgifter. 

Ett forum drivs av anvÀndarna, de Àr en förutsÀttning för dess överlevnad. Och jag Àr extremt tacksam och imponerad över alla som gör sitt bÀsta för att hÄlla forumet vid liv. Det Àr dÀrför sjÀlvklart att det tekniska ska fungera. Men för att anvÀnda ett slitet uttryck: Vi sitter alla i samma bÄt, alla vill vi att problemen ska lösas. Och ibland tar saker och ting lÀngre tid Àn planerat.

Avslutningsvis vill jag nĂ€mna att anledningen till att den föregĂ„ende trĂ„den ”Uppdatering av forumet pĂ„ gĂ„ng under veckan!” stĂ€ngdes ner, var för att tonen började bli trĂ„kig. Med detta vill jag ocksĂ„ poĂ€ngtera att jag Ă€ven fortsĂ€ttningsvis kommer att stĂ€nga ner olĂ€mpliga trĂ„dar och plocka bort irrelevanta kommentarer och personangrepp. Detta Ă€r min uppgift som admin. 

Om det Àr sÄ att det strular med att skriva eller svara pÄ inlÀgg sÄ börja med att rensa historiken i din webblÀsare. Med detta hoppas jag att forumet nu fungerar bÀttre och ni Àr mer Àn vÀlkomna att lÀmna feedback hÀr i trÄden. 

VĂ€nligen
Jon

  • Gilla 1
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
felix-d (oregistrerad)

Hej!

Tack Jon för inlÀgget och Äterkopplingen. Jag vill ocksÄ tacka medlemmarna hÀr för den feedback ni skickat in tidigare i samband med uppdateringen av forumet,  och visat tÄlamod. Jag beklagar jag de fel som uppstÄtt i samband med forumuppgraderingen och driften av sajten.

Uppgraderingen av forumet Àr klart sedan tidigare, men vi jobbar vidare med att optimera driften och att sajten ska fungera Ànnu bÀttre framöver. 

VĂ€nligen,
Felix IDG Utveckling
 

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hoppas det funkar bra nu. Det finns mÄnga nya bra funktioner. Vet att ni som sköter forumet likvÀl som jag som frustrerad anvÀndare bara Àr mÀnniskor. 

Forumet Ă€r vad vi gör det till. Hoppas det blommar upp igen och att diskussionerna gĂ„r heta utan att vara alltför aggressiva! 🙂

  • Gilla 2
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

felix-d (oregistrerad)
19 minutes ago Neosus sa:

Det verkar vara problem med att svara pĂ„ inlĂ€gg med min samsung smartphone.. 😕 

GÄr bra med min PC. 

Hej Neosus,
Kan du prova att rensa cachen/cookies i webblÀsaren och se om det fungerar igen? Ligger oftast under [Settings > Privacy > Clear Browsing] Data eller liknande. Det kan variera mellan webblÀsare och enhet. https://www.wikihow.tech/Clear-Your-Browser's-Cache-on-an-Android

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

42 minutes ago knuff sa:

Yllet, du kanske borde fundera pĂ„ att inte ha sĂ„ frikyrkligt lĂ„gt i tak hĂ€r. Ibland nĂ€r man gĂ„r in hĂ€r och kollar vilka som Ă€r online stĂ„r det "YLLET". Trist med ett forum med endast en moderator online.  😄

Jag ska försöka bĂ€ttra mig, men Ă€r man mjukis sĂ„ Ă€r man 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Awesome! Jag uppskattar verkligen bland annat de nya rutinerna för bilder och lÀnkar! UnderlÀttar en hel del, grymt jobbat :-)
Sen verkar det som ni redan löst de hÀr sakerna, men för att ge er info utifall att det Àr mer som strular - för nÄgra dagar sen nÀr jag la upp en bild om att svars-möjligheten vad död för mig trots att nÄgra andra kunde svara sÄ tömde jag cachen tre gÄnger, bland annat för att se om det krÀvdes omedelbar omstart efterÄt eller sÄ.
Jag försökte i bÄde Chrome och Firefox i Windows 10 Pro pÄ en i7-burk. Testade aldrig pÄ nÄgon annan dator, knoppade istÀllet, och nÀr jag testade dagen efter sÄ funkade allt igen!

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

felix-d (oregistrerad)
31 minutes ago van Caine sa:

Awesome! Jag uppskattar verkligen bland annat de nya rutinerna för bilder och lÀnkar! UnderlÀttar en hel del, grymt jobbat :-)
Sen verkar det som ni redan löst de hÀr sakerna, men för att ge er info utifall att det Àr mer som strular - för nÄgra dagar sen nÀr jag la upp en bild om att svars-möjligheten vad död för mig trots att nÄgra andra kunde svara sÄ tömde jag cachen tre gÄnger, bland annat för att se om det krÀvdes omedelbar omstart efterÄt eller sÄ.
Jag försökte i bÄde Chrome och Firefox i Windows 10 Pro pÄ en i7-burk. Testade aldrig pÄ nÄgon annan dator, knoppade istÀllet, och nÀr jag testade dagen efter sÄ funkade allt igen!

 

Kul att du gillar de nya funktionerna. Jag gillar ocksÄ nya editorn m.m. Tack för buggrapporten och felsökningen. Att editorn inte fungerade sist berodde pÄ en redirect som slog fel och som sedan cachades av webblÀsaren. Nu har vi uppdaterat den aktuella filen med en ny url sÄ att ni ska fÄ rÀtt fil.

Trevlig helg allihopa! 👍

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Om nÄn surfar pÄ privat lÀge i webblÀsaren och inte kan logga in, sÄ bocka av "kom ihÄg mig" - sÄ ska det funka... SÄ gjorde jag i a f....

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 1 Ă„r senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...